var lär jag MIG att köra?

Sv: var lär jag MIG att köra?

Jo, de är de enda jag känner till som har inkörda och aktivt körda hästar. Men visst används de bara till gymnasieeleverna på Forslunda? Men hursomhelst, det är ju märkligt att det ska vara dyrare med tömkörningslektioner eller körlektioner, finns ju egentligen ingen anledning. Möjlgitvis att de måste ta in tränare utifrån eller nåt... Men jag tror att det skulle kunna vara genomförbart. Så länge motsatsen inte är bevisad ska jag kämpa för körning på ridskolorna (åtminste "våran" :p) :bump:

det skulle vara kul om du tog zorro till urf och visade upp en trevlig harmonisk nöjd körponny istället för den zorro ridskoleleverna kände innan :)

Tackar :D

Hehe jo det vore ju kanske ingen dum idé ;) Propagera lite för körsporten... :p Fast han har vilat i flera veckor pga knäledsinflammation (hoppas vi, fick olika diagnoser) så det går ju inge vidare. Men vi satsar på tävlingen i april om jag inte flyttar söderut och jobbar för en viss Eriksson.

Det ända rätta för dej vore att söka till kuskutbildningen som startar igen efter sommaren med en ny klass!
Där får du köra redskap allt, det kan du hoppa upp och sätta dej på! Haha=)
Gå in på skogshästens hemsida och läs mer..
Men skolan ligger ju i örebro, vet inte vart du bor..
Men vi har en som pendlar 15 mil enkel nu. Ingenting är omöjligt (sa gunde)

pendla 15 mil ENKEL RESA???!!!
jösses...jag som kör så sakta med, harig som jag är...

har ingen aning om hur långt det är till örebro från kalmar.....

Kuskutbildning, det lät spännande på jag säga! Men redskap, shit det har jag ingen erfarenhet av hehe... :p Hm, ja det var ju lite långt till Örebro härifrån men det finns väl lägenheter där nere gissar jag :smirk: Jag bor i Vindeln 5 mil väster om Umeå. Så pendling är väl inte aktuellt isåfall hehe.. Men tack för tipset! Jag ska gå in på hemsidan och kolla.

kanske vore nåt..."lär mig bli som hästmannen" typ..:D nä... men man kanske skulle testa..
värsta är ju att jag helst vill lära mig riktig brukskörning med redskap å grejjer... inte så många som pyllsar med det nu..:(

Jaha ok lr så lär du dig att köra först och sen att pyssla med brukskörningen?

Hej!
Du kan ta kontakt med Kusksällskapet i länet där du bor. Jag är medlem i Jönköpings läns kusksällskap och där ska vi ha nybörjarkörkurser för de som aldrig har kört innan. Annars får du åka till Jönköpings län!!

kuskringen.nu har jätte mkt info om allt som har med körning att göra. Info, tränare, kurser, reglemente mm.

Jutagårdens ridskola i Skövde ska starta upp körridskola nu i vår. Kul initiativ tycker jag som funderar på att testa - fast jag kan köra.

Om du nu är VANSINNINGT körintresserad. Kom förbi med eller utan häst den nionde här på Öland!

klart jag är intresserad!!
vart nån stans på öland då?
jösses, på öland har jag ju tom barnvakt!!:D

All info finns på uddens hemsida! men jag kan avslöja att det är i algutsrums ridhus. Jag är antagligen den som går efter en häst och rycker i linor :)

Jag kör in andras hästar och kör mina egna hästar både på banan och i skogen. Du är välkommen till mig för lektioner!!
Jag tar även emot veckoelever (måndag-torsdag)

Jag kör in andras hästar och kör mina egna hästar både på banan och i skogen. Du är välkommen till mig för lektioner!!
Jag tar även emot veckoelever (måndag-torsdag)

oj det där lät intressant, såg att du bor i småland nånstans, närmare vart?? bor ju med i småland och är i start behov av körlärare :) ska troligen bli ägare till en ardenner nu i dagarna OM hon går igenom vet bes.
så hon och jag behöver öva massa massa massa tillsammans, iofs är hon ju körd i jordbruket, men är nåt år sedan så hon behöver med friska upp minnet och jag behöver lära mig massor:banana:

förresten nån som hört talas om Lakne gårds grundutb i körning?? den som är 2 dagar??

Jag bor en mil norr om Vimmerby, i Södra Vi. Åker även ut för lektioner om det är ett gäng som vill lära sig. Heldag med teori tex.

hej!
det låter som en toppenide det där! jag tycker det verkar som om det finns en del ifrån småland som är intresserade? jag är det defenitivt, även om jag inte kunde komma till öland i lördag..tillbringade det dyngnet på barnakuten med mandan:(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 347
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 163
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur