Var köper ni era hästskor??

C

chrysler

Skriver här då det finns vissa regler om bredd på skorna när man ska tävla islandshäst.

Finns det ngn som kan rekommendera hästskor som helst inte är bredare än 1,8 som man kan beställa från nätet?
& helst med 4 broddhål, men minst 2.
Här går det bara att få tag i KW eller travskor:crazy:

Sv: Var köper ni era hästskor??

Kolla på borjes-tingsryd.se Där har de det mesta (en del saker är bara skit :angel:), och det går nog även att beställa skor på posten - tror jag;)

Min hovis har dessa skor, jag säger bara till honom så skor han på dem. Just nu har pållarna vanliga standart Kerkerhart fyrborrat, i säsong blir det tävlingsskorna på.:D

KW är värdelösa, så grymt runda. Dåligt material också.

Vi köper Mustads skor, från Travprylen. Bra priser :)
Tror att även Bole säljer dem numera.

Tack för tipset, fast där finns bara cemtec för ridhästar & enligt endel hovslagare är de ganska dåliga pga att de breddar sig snabbt, men på vintern kan de säkert funka då snö inte gör att de slits...det jag var nyfiken på var bredden på skorna...

Tack för svaret!har en gång beställt mustad men de har lite annorlunda storlekar, vet du mustads storlek som motsvarar en vanlig kw eller tex cemtecs 0or,1 or, 2 or & 3or? (ja mina islänningar har stora fossingar:o ) bredd?

Tack för svaret=) (oj vad jag skrivit den meningen många ggr känns det som;) )

man kan ju använda tjockare skor under vintern visserligen, fast det är skönt att slippa hålla på att byta fram & tillbaka & ha ett & samma märke.
Vad använder ni som tävlingsskor?

Har för mig att det skiljer en tre-fyra storlekar; en 00:a KW är 4x0 på Mustad i så fall - KW 0 = Mustad 3x0 osv. Kolla med nån som har båda i sortimentet, så du kan jämföra innan ev beställning.

Samma märke i tävlingsskor, Kerkerhart har en variant som är godkänd för tävling som heter show någonting.

Tack för tipset!till & med Börjes säljer ju Mustad men har drahgit mej för att köpa dessa då jag är lite lur på storlekarna.

Eftersom den hovis jag anlitar inte använder något annat än skor från Kerkerhart, så tar han hem sådana när det är dags. Det bör ju även din hovis kunna göra tycker man, de handlar ju från återförsäljare som oftast tillhandahåller flera märken.
Jag kan också åka och köpa dem hos en firma liten bit bort, de säljer till hovslagare men även till kunder. Fast det är ingen vits, eftersom skorna inte blir billigare för mig i det fallet.

Synd om de bara säljer till hovslagare, kan inte be min hovslagare ta hem då jag sköter sånt själv tyvärr.

Man kan köpa som konsument på samma ställe, men jag gör inte det eftersom det inte lönar sig ekonomiskt för mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
823
Senast: Krålus
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka