var köper man elektriska antiskall halsband?

Nominous

Trådstartare
jo som rubriken lyder så undrar jag vart man köper sånna??

nu är det inte så att jag skall ha ett :o, utan jag undrar vart folk får tag i dem.. dom är väl förbjudna i sverige och jag har inte sett sånna i affärer. köper man dem utomlands eller?? har funderat på det länge då jag sett många gamla gubbar som inte vet vad en dator heter ens ha sånna på sina gapiga jämtar - men dom kan väl knappast gå in på internet och handla. :D så dom lär ju finnas runt knuten nån stans?? säljer folk dem illegalt då till sånt folk? skrämmande.. :crazy:

Sv: var köper man elektriska antiskall halsband?

Jag har sett annonser nån gång på Blocket.
Annars går det säkert att köpa från nån utländsk sida. Exempelvis från USA.

*Lägger till i inlägget*
Hittade en sida (Svensk?) som säljer elhalsband:
http://www.elhalsband.com/page_1164708847250.html

Har för mig att man får sälja, men inte använda det. Stämmer?

Senast ändrad:

Förmodligen är det jääääättemånga som köper ett sånt halsband på en svensk i"nternetbutik" för att sedan åka till Norge och använda det :angel::angel:

Jasså, det är lagligt att använda det i Norge? Vilken omväg att åka för att träna hunden. Svårt att förklara det för sin partner när man ska iväg till klubben och träna hunden.

"- Jag åker till klubben en stund och tränar hunden!
- Jaha, hur länge blir du borta?
- Ett par dagar bara.."

:D

Jasså, det är lagligt att använda det i Norge? Vilken omväg att åka för att träna hunden. Svårt att förklara det för sin partner när man ska iväg till klubben och träna hunden.

"- Jag åker till klubben en stund och tränar hunden!
- Jaha, hur länge blir du borta?
- Ett par dagar bara.."

:rofl::rofl:

Förmodligen är det jääääättemånga som köper ett sånt halsband på en svensk i"nternetbutik" för att sedan åka till Norge och använda det :angel::angel:

vad e de för butik?? har nämligen inte sett sånna på nån internetshop..

Liknande trådar

S
Hästmänniskan För några års sedan så hade jag en foderhäst med toppen stam inom hoppning hemma. Jag skulle ha hästen hemma i 1 år och sen fick jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 581
Senast: Judelaw
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 017
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025