Var köpa stigläder?

Rimfaxe

Trådstartare
Jag letar efter stigläder med mässingsfärgade spännen. Finns det att köpa någon stans? Helst i hyfsad kvalitét.

Sedan letar jag efter stigläderskydd i läder (som förhindrar att stiglädrena nyps), typ sådana som fanns på Hööks förut, fast deras var i neopren. Jag vet att jag har sett sådana i läder på någon webshop förut, men nu hittar jag den inte! :confused:
Någon som vet var man kan köpa sådana stigläderskydd?

Tack på förhand! :bow:

Sv: Var köpa stigläder?

Finns det stigläderskydd i läder??

Fast jag är jättenöjd med mina i neopren....vilken tur att jag har köpt på mej 2 par extra ifall dom jag har skulle försvinna :)

Ah, jag fann sidan med stigläderskydd i läder, fast de kallar det för stigläderhylsa! :) Det är Globus (www.globussport.se) som har dessa, fast jag har aldrig sett några i någon butik som har Globus sortiment... Går väl dock säkert att få någon butik att ta hem sådana skydd.

Men, stigläder med mässingsspännen letar jag efter fortfarande!

men varför vill du stigläder med mässingsspännen, de syns ju ändå inte :confused: *bara nyfiken*

Men ärligt, varför mässingsfärgade spännen? De syns ju ändå inte mer än då du smörjer eller när du ändrar längd på stiglädren...

För att jag har spännena nere vid foten. Där syns färgen på dem. :)

Senast ändrad:

Varför har du det?? :confused: Tycker du det är särskilt säkert, dom kan ju gå upp då!

De går garanterat inte upp. :) Jag stoppar tillbaka den lösa stroppen in mellan stiglädrena så att säga. Dock, om man inte har en stigläderhylsa så måste man ha gummisnoddar eller annat som håller stiglädret på plats, annars faller det ner o hänger.

Det blir så himla knöligt att ha spännet uppe vid låret med de sadlar som jag har, därför har jag det nere vid foten.

är inte det en "islandsgrej" att ha spännena nere vid foten?
Då kanske det är i sådana butiker du ska leta i?
För vanliga engelska stigläder syns ju inte spännet, så då har jag svårt att tro att någon gör med mäsingsspännen i onödan.

:idea: :idea: :idea:

Men guud vad smart :idea:

Eftersom jag är bl.a. reumatiker tycker jag att det är så himla dumt med spännen uppe och jag får oftast "fippla" en del varje gång så det ska kännas bekvämt... :cry:

Ett tips jag kommer att pröva till hösten när jag ska kunna rida igen :banana:

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: aiquen
·
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: EZMK
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka