Var köpa Melass?

Smulan75

Trådstartare
Funderar på att göra egenblandad musli och eftersom betfor ska blötläggas vill jag inte använda det. Melass används ju i många färdigfoder, men kan man köpa det i en vanlig foderaffär (Göteborgstrakten)? Är det flytande?

Vet även att det finns något sött foder med majs men kan inte komma på vad det heter någon som har några förslag?

Tack för svar.

Sv: Var köpa Melass?

Vet inte var man köper melass nuförtiden. När jag hade min första ponny fanns det på Granngården (Odal, Lantmännen...), om inte annat kan du ju fråga där, de borde veta.

Melass är som sirap i konsistensen ungefär, lite trögflytande sådär och ganska klibbigt att hålla på med.

Melass finns att köpa på Gra**gården i dunkar om 40 kg till ett pris på 247:- inkl. moms.

Tackar!

hittade efter lite letande även "majs" fodret, menade HorseSpeed. Japp vill blanda själv för att slippa en kostnad på 900-1200kr som det skulle kosta om jag gav min häst ca 3-4kg build-up (D&H)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 392
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar