Var kan man hitta en BÅDE snygg och praktisk TVmöbel

Lukaskatt

Trådstartare
Som rubriken säger,

var finns denna ultimata TV-möbel?

Jag vill helst inte ha något från IKEA, för det finns så många som har deras saker, men samtidigt måste den vara praktisk som många av IKEAs saker.

Problemet är att denna TV-möbel måste kunna rymma massor med saker.

Bl.a har vi 47" plattTV som tyvärr inte går att hänga på väggen för vi bor i ett nyare hus med dumma gipsväggar o enbart plåtreglar bakom. Så för att slippa allt meck med o bygga upp en vettig vägg så vill jag hitta något som står på golvet.

Sen kommer vi till det värsta, min man har en hemmabioanläggning som är ca 43 cm djup. Dessutom ska han tvunget ha PS3, DVD skivor och centerhögtalare också. På golvet, på varsin sida om TVn, har vi golvhögtalare som i princip når mig till midjan.

O allt detta ska naturligtvis rymmas på 2 meters bredd. O jag vill ha luckor för så jag slipper se stereon o playstation o filmer o annat skräp.

Finns denna TV-möbel??

Någon som vet?

Sv: Var kan man hitta en BÅDE snygg och praktisk TVmöbel

Jag gillar Ikeas Stockholm, tv-bänken där tycker jag är väldigt snygg!

Men den där hemmabiosaken, kan han inte köpa nåt mindre? Min sambo är också nördig med sånt, men nu har vi en mindre sak framför tvn och en baslåda vid soffan bara, subwofer eller nåt sånt heter det

Hemmabiosaken blir jag inte av med tyvärr... eller jo om jag köper precis den han vill ha, men då får vi nog råna en bank först, så det lär inte hända... haha.

Jag får väl helt enkelt dras med hans stereo o sladdar överallt om jag vill ha honom kvar.

Men jag hoppas i vilket fall som helst att jag ska hitta den ultimata tv-bänken som passar till oss alla... :p

Tycker de flesta tv-bänkar är för små, jag har också mycket elektronik och har sökt efter en rejäl bänk.

Kollade på IKEA, MIO m.m, men tyckte inget dög. Hittade sen en tv-bänk på vår lokala möbelhandel (att jag inte kollade där först!!).

Den är 185 cm lång, 45 cm hög och 50 cm djup.
Har en större förstärkare än vad ni har låter det som, med fötter som inte går att ta bort så den får stå på tv-bänken (den får inte plats i mitten utan att vi flyttar hyllan, och gör vi det blir ps3-an helt inklämd och ingen luft kan cirkulera runt den). I facken under finns spelkonsolerna.

Min förstärkare är 45 cm djup och över 25 cm hög (närmare 30 faktiskt). Mina högtalare är 130 cm höga och står intill tv-bänken.

Tv-bänken heter Planar, har sett andra firmor som säljer den online bland annat.

Har ingen bra bild, men iaf:
20130502_222834_zpsbb542cf9.jpg

Edit: har bara en 40"-tv.

Senast ändrad:

Synd att du inte vill ha IKEA. Deras Bestå-serie är väldigt flexibel och den är tillräckligt bred för att man ska få in en normalbred förstärkare.

KL
Sådär har vi också, fast en Bestå från Ikea, sambons förstärkare är för hög för att få plats i ett hyllplan, så vi fick helt enkelt ställa den bredvid. Har en 42 el 46" tv (kommer inte ihåg..) Och det är gott om plats ändå, och ps3 mm får plats å spel mm är gömt i lådorna :)

Till TS.
Ikea's möbler kan man ju ändra om lite som man vill med färger, då blir det ju ändå inte samma lika som "alla andra" har? Med lådor, luckor och färg kan man anpassa ganska mycket :)

Skriver till er allihop. :)

Jag hade gärna velat ha en Bestå kombination men det går inte för det saknas ca 5 cm, annars går inte stereon in, så även om jag egentligen inte vill ha IKEA möbler så gillar jag ändå den. tänk om man kunde sågat av hans stereo, bara lite i bakkant. hihi. O ja, bygga, det hade kunnat va nåt men så blir det nog inte. Gubben min tycker nog att det räcker med projekt som det är just nu... tyvärr.

Men sätta något utanför är inget alternativ tyvärr för jag avskyr allt med lösa saker överallt. Försöker stoppa undan allt jag kan hitta...

Asplund har en serie tvbänkar som heter Rand och är ca 44-45cm djupa.

Sen även om ni har gips-vägg så är det inge problem att hänga upp en tv!

Skriver till er allihop. :)

Jag hade gärna velat ha en Bestå kombination men det går inte för det saknas ca 5 cm, annars går inte stereon in, så även om jag egentligen inte vill ha IKEA möbler så gillar jag ändå den. tänk om man kunde sågat av hans stereo, bara lite i bakkant. hihi. O ja, bygga, det hade kunnat va nåt men så blir det nog inte. Gubben min tycker nog att det räcker med projekt som det är just nu... tyvärr.

Men sätta något utanför är inget alternativ tyvärr för jag avskyr allt med lösa saker överallt. Försöker stoppa undan allt jag kan hitta...

Jag har tre stycken i bredd alltså totalt 60 x 3 = 180 cm, som jag har satt ihop så att de får stöd av varandra. Hopsättningen har jag gjort med sådana skruvar som man använder för att sätta ihop två bokhyllor, dvs sådana som man skruvar från två håll. De två yttersta delarna har jag gjort stabilare genom att sätta dit hörnjärn och då blir de så stabila att jag inte behöver baksidorna, vilket innebär att djupa stereogrejer kan sticka ut på baksidan. Jag har även använt högre Bestå-delar där jag har tagit bort baksidan och istället använt metall-kryss som stöd på baksidan, IKEA har sådana som ska användas för att stadga upp bokhyllor.

Detta innebär att bänken måste stå 1 dm ut från väggen, men det måste den ändå göra om inte förstärkaren ska överhettas. Att ställa in en rejäl Surroundförstärkare i en sluten stereobänk med luckor fram är inget som jag skulle rekommendera, den blir rejält varm.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Såhär ser det ut, nu är sakerna också skrivna vart de står. Jag har alltså:-1 säng -1 soffa -1 bokhylla -1 tvhylla m. skåp...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023