Var kan jag träna/tävla fälttävlan???

S

somethingspecial

Hej Alla glada duktiga hästmänniskor där ute ! ! ! :bow:
Jag är rätt ny här på Buke och vet inte om jag gör rätt, om detta kommer att komma ut, men vi får väl se :smirk:

Som sagt, jag har länge funderat på att seriöst börja träna fälttävlan men jag vet inte vart jag ska vända mig.. Jag bor mitt i Göteborg och undrar var i närheten det finns bra banor där man kan träna, gärna med tränare men även utan.. Skriv gärna vilka klubbar och banor man kan vända sig till med deras respektive hemsidor och annan information så jag kan kolla mig runt lite också.. både nära men även längre bort från göteborg :)

Tack ska ni ha, kramar!! :banana: :bump:

Sv: Var kan jag träna/tävla fälttävlan???

Tyvärr vet jag inte vilka banor som ligger i närheten av göteborg, men jag tycker att om du letar efter tränare och tips så kontakta ditt distrikt.
De vet nog också om och när man kan ta fälttävlandskortet.

Lycka till med letandet ;)

Kort grundkurs: Man får bara lägga sin tråd på ett ställe så jag raderar den andra. :idea:

mvh LenaH, moderator

Kort grundkurs: Man får bara lägga sin tråd på ett ställe så jag raderar den andra. :idea:

mvh LenaH, moderator

ok :o då vet ja, den andra hamnade lite fel, sorry :p

Har ingen nåt mer förslag??? :crazy:

Göteborgs horse and eventing club finns ju i göteborg. (Bredvid göteborgs galopp) Gå in på deras hemsida så kan du kolla vilka man kan träna för. Jag har tränat för gunilla där och tycker hon är jätte bra. :D

Trollhättan finns.
Sämsholm, Borås.
Jag föreslår en tripp till Hermanstorp å träning för Anne Persson.
Lite längre men såååå bra.

Jag kan också rekommendera Anne persson, tävlar inte FT men var på en debkurs hos henne förra sommarn, denna sommarn va hästen skadad, men nästa år ska ja dit igen. Hon är verkligen att rekommendera, utgår från varje ekipage och är både pedagogisk och tydlig. önska att det var närmre..

jag rekommenderar att du tar kontakt med Gunilla fredriksson som håller träningar på ft-banan i säve.
gå in på www.ghec.se så har du hennes nummer där.
hon är grymt duktig!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar