Var kan jag köpa en billig dator?

S

Sunnan

Jag ska börja plugga ´till hösten och min sambo och jag blir särbos, med 40 mils avstånd.
Han kommer behålla datorn, och därflr behöver jag en ny/ begagnad.

Har inga stora krav, bara den fungerar.

Kan ingenting om datorer så ni får gärna tipsa mig om var jag får tag i en billig dator, märke och vad jag ska tänka på.

Tusen tack på förhand!

mvh/ Anita
 
Det finns en liten datorbutik i Täby Centrum, kommer inte ihåg namnet. Dom har en bra dator för bara 3000 kr! :idea:
 
Ibland så har skolorna så att man kan köpa dator genom dom till ett bra pris, det kan du ju kolla upp.
 
Tack för alla svar!

jag ska avvakta tills skolan börjar så kanske jag får tag i en billigt via skolan.

Pust och stön vad fattig man blir när man pluggar! lite trist att ha räkningar för 6000 kr och få ut 6900.... får leva på knäckebröd.

Funderar på att köpa en dator billigt från blocket eller liknande, är det en dum idé??
 
Inrego har en förmåga att ta ut ockerpriser för riktigt dåliga (prestandamässigt) datorer.
 
Det går att göra riktiga fynd när man köper begagnat, men å andra sidan är det väldigt lätt att bli lurad också. Om du inte kan så mycket om datorer så behöver du nog någon som hjälper dig i så fall. Om du inte behöver en så kraftfull dator kan du väl fråga runt lite i bekantskapskretsen. Det finns nog ganska många som har gamla datorer ståendes oanvända där hemma.
 
Åstorpsdata har mycket prisvärda datorer, både nya och begagnade! Vi har köpt våra därifrån, fast det kanske är långt bort för dig? :)

Mvh Cissi
 
Det beror ju på vad du ska ha den till! Ska du bara ha en dator för ordbehandling och internet t ex kan du hitta en för bara några hundra begagnat (psst, jag ska sälja min gamla ;) ). Ska du ha en speldator får du ju punga ut med några tusen. Har du någon som kan hjälpa dig kan du alltid beställa ett billigt datorpaket i delar från internet (nytt alltså), man tjänar tusentals kronor på att sätta ihop datorn själv! Jag fick en bra speldator för bara ca 3000 på det sättet! Den hade jag fått ge 7-8 tusen för annars.... :crazy:
 
Nej det behöver det inte vara, det beror lite på vad du skall ha datorn till men om du bara skall skriva och surfa på den så går det alldeles utmärkt att köpa från blocket.
 
Jag ska bara ha en dator att skriva uppsatser på samt sitta på internet, och fixa bilderna från digitalkameran.

Skulle din dator funka?

mvh> Anita
 
Hej !

Bara en kommentar till datorn i ditt inlägg. Tänk på att det inte finns modem på den datorn + att det inte verkar finnas något operativsystem heller i det priset och då får du någ räkna med c:a en tusenlapp till om du vill ha en startklar dator.
Sedan kan det vara värt pengarna att lägga en liten slant till på att få en dator som kanske inte är ihopsatt av de absolut billigaste komponenterna på marknaden som kanske inte är helt kompatibla med varandra och som kanske inte leder till ett helt problemfritt ägande.
Jag säljer själv datorer så om du vill ha lite tips och råd så får du gärna pm:a mig.
 
Jag har en dator därifrån. Den billiga för 3000 kr. Har funkat problemfritt och jag är väldigt nöjd med den.
 
Jag skickar PM till dig, annars blir det väldigt likt en annons här. :D
 

Liknande trådar

Äldre Älskade Bukefalister, jag skulle behöva er hjälp att bolla en tanke :) Som jag skrev i en tråd tidigare så tar jag examen i januari. Jag...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Singoalla
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 786
Senast: Torktumlare
·
Äldre Jag hör egentligen till ÄU, men provar här istället eftersom jag rent kallt räknar med att erfarenheten och kunskapen är större ;) Jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 524
Senast: Bexzor
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp