Var kan jag hitta sömnadskurs ??

Buck

Trådstartare
I skåne?

Jag vill lära mig sy ordentligt och lära mig hur man ritar mönster.
Men har ingen aning om hur man hittar kurser för sånt som inte är till t ex skräddare.

Jag kan sy hjälpligt och sytt flera plagg själv men har ingen aning om vad jag gör ;) sen har jag fastnat för att sy historiska plagg och där vill jag lära mig att konvertera små bilder på pinterest från ngn gammal engelsk sömnads bok till faktiska mönster på papper i min storlek ;). (Eller bara beställa mönster från usa men det är jag lite för snål för nu i början ;))

Har ni ngn koll på kvällskurser runtom lund/malmö?

Har gått från 2 jobb till bara ett natt jobb nu så har mycket fritid ett tag framöver och vill utnyttja de lediga timmarna till ngt vettigt ^_^.
 
Vill minnas att denna bok förklarar bra varför kläderna har den form de har, hur man ökar och minskar, var och varför. Begränsningen är väl att det är nutida standardmodeller den utgår ifrån men jag tror att den allmänna baskunskapen går att nyttja vidare till andra historiska modeller. Inte helt nyligen jag läste så minns inte exakt.

Mönsterkonstruktion, skrädderi och sömnad Denna kurs i Lund, kanske?
 
Kolla med ABF. De brukar ha kurser. Jag har anmält mig flera år i rad men det har alltid blivit inställt pga för få deltagare...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 715
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp