Var kan jag få lära mig?

K

kajsalisah

Jag har tidigare pysslat lite med ponnytrav och har därigenom erfarenhet av travselar och den sortens körning. Vanlig "fulbröstsele" utan varken baksele eller draglinor/svängel har jag också erfarenhet av. Nu vill jag skaffa en riktig bröstsele med draglinor och en skön rockard som passar till men jag vet inte hur hårt draglinorna ska spännas etc. Är det någon som vet någon utrustningskurs/körkurs i Skåne? Eller finns det någon vänlig körsjäl i Skåne som kan tänka sig ett studiebesök? :confused: Vill att allt ska bli rätt!!

Sv: Var kan jag få lära mig?

Hej!
Skicka ett PM om du vill komma ut till mina hästar. Vi går igenom vagnen, selen, förspänning osv. Jag finns utanför Helsingborg :) Tar inte en krona för det.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 305
Senast: Mezcal
·
Körning Jag har precis köpt en ny körhäst som är hur go och trevlig som helst. Han är dessvärre inte inkörd med linor osv som man brukar utan...
Svar
3
· Visningar
2 827
Senast: gadriel
·
Körning Ska börja köra med min d-ponny (haflinger) och ska då skaffa en vettig bröstsele. Jag har koll på att bröstan ska vara lös, att man ska...
2
Svar
25
· Visningar
6 211
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka