Var in till veterinären idag

MissFideli

Trådstartare
Abbie fick nått som jag i söndag läste mig till heter konjunktivit och idag var vi in för att kolla varför.
Stort sår på horhinnan, 5 mm långt och säkert 2 mm brett mitt på ögat. Som tur var ytligt, men nu väntar 2 v med ögondroppar 6 ggr om dan och salva 1 gång om dan och sen återbesök.

Och min bil som är trasig, typiskt att det ska hända just då. Så det blev taxi för 100 spänn dit (Abbie tyckte det var urtrist att åka taxi, jag njöt av AC'n) och sen tog vi bussen hem för att inte göra av med alla pengar på resor till veterinären. Abbie tyckte det var urtrist att åka buss också, och det drog hon sig ju inte för att berätta för alla högt och tydligt.
Behöver jag tillägga att Abbie tyckte det var urtrist när jag gick med buren med, hon är ju konsekvent iaf min sötnos :love:

Sv: Var in till veterinären idag

Gud så söt hon måste ha varit på bussen!

Men stackarn med ögat, hoppas innerligt att det blir bra!

Stackars kissen! :(

6 ggr om dagen!? :eek: Du får ta ut "vård av katt" från jobbet! :rofl: Går det bra med dropparna? Än kanske hon inte har börjat sitta klistad under sängen bara du råkar tänka "droppar", det brukar ju ta ett par dagar.

Gud så söt hon måste ha varit på bussen!

Men stackarn med ögat, hoppas innerligt att det blir bra!

Jag tror nästan jag var sötare, med vissna öron ;)

Hoppas jag med förstås, men veterinären var optimistisk då såret var ytligt.

Stackars kissen! :(

6 ggr om dagen!? :eek: Du får ta ut "vård av katt" från jobbet! :rofl: Går det bra med dropparna? Än kanske hon inte har börjat sitta klistad under sängen bara du råkar tänka "droppar", det brukar ju ta ett par dagar.

Usch ja. Har semester nu, passande nog. Frågan är hur jag ska göra i helgen :confused:
Gissar att det kommer ut en kontaktannons i slutet av denna vecka eller början av nästa.

"Stor, härlig lila katt söker ny matte som INTE pillar mig i ögonen hela tiden" :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Vår kattherre på 13-14 år blev i förra vecka kleggig i ögat samt att han satt och knep med det. Vi åkte såklart till veterinären där det...
Svar
3
· Visningar
3 210
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Abbie fick i dag återigen kraftig konjunktivit i vänster öga och jag lyckades få en tid hos veterinären i Haninge. Undersökningen...
Svar
11
· Visningar
1 806
Senast: Omorfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama