Var i London bör jag köpa festklänning?

TygerTyger

Trådstartare
Vet att det finns ett gäng shopping- och resefantaster på forumet och hoppas att någon kan hjälpa mig. I höst ska jag gå på ett par fester med klädkod smoking eller därikring. Jag är jättedålig på att shoppa och brukar undvika det men nu tänkte jag försöka göra något av en grej av projektet och har därför planerat in en långweekend i London där jag inte ska göra mycket mer än att leta kläder. Frågan är bara vilka butiker jag bör gå till? Budgeten är inte supertight men jag undviker gärna de allra dyraste ställena eftersom jag tänker mig att det finns ganska mycket att välja på ändå.

Håller tummarna för att ni har några favoritställen att tipsa om! :)

Vet att det finns ett gäng shopping- och resefantaster på forumet och hoppas att någon kan hjälpa mig. I höst ska jag gå på ett par fester med klädkod smoking eller därikring. Jag är jättedålig på att shoppa och brukar undvika det men nu tänkte jag försöka göra något av en grej av projektet och har därför planerat in en långweekend i London där jag inte ska göra mycket mer än att leta kläder. Frågan är bara vilka butiker jag bör gå till? Budgeten är inte supertight men jag undviker gärna de allra dyraste ställena eftersom jag tänker mig att det finns ganska mycket att välja på ändå.

Håller tummarna för att ni har några favoritställen att tipsa om! :)

Harrods. De har olika märken och prisklasser, från ca 2000kr per klänning och uppåt, och extremt kunnig och hjälpsam personal.

Annars är Reiss bra, och även Ted Baker, Coast och Monsoon. Det brukar finnas mycket att välja på bland dessa märken och fler på Debenhams, Selfridges, John Lewis och House of Fraser, dvs de stora varuhusen som ligger på Oxford Street. De har alla Personal Shoppers som kan hjälpa till med beslutet, plus att där finns ju också alla tänkbara väskor, skor, underkläder etc som du kanske också behöver!

Harrods. De har olika märken och prisklasser, från ca 2000kr per klänning och uppåt, och extremt kunnig och hjälpsam personal.

Annars är Reiss bra, och även Ted Baker, Coast och Monsoon. Det brukar finnas mycket att välja på bland dessa märken och fler på Debenhams, Selfridges, John Lewis och House of Fraser, dvs de stora varuhusen som ligger på Oxford Street. De har alla Personal Shoppers som kan hjälpa till med beslutet, plus att där finns ju också alla tänkbara väskor, skor, underkläder etc som du kanske också behöver!
Tack! Harrods hade inte jättemånga klänningar i det lägre spannet så jag hoppar nog över dem ändå. Ted Baker och Monsoon kändes som att de mest hade snäppet för nedklädda saker men Coast och varuhusen ska jag absolut kolla in! Personal shoppers kanske kan vara något att testa, jag ska fundera ett varv till. :)

Beroende hur formella tillfällena är kan nog Dorothy Perkins ha nåt också. Dom har en hemsida som du kan gå in och titta på.

Ga in pa Selfridges, de har fastklanningar av alla typer och marken.
Exklusivare som t.ex Alexander McQueen, Balmain, Gucci, Oscar De La Renta, men aven "budgetklanningar" for runt 1000-3000kr
Mina favoritbudgetmarken dar ar Karen Millen, AllSaints (Sa fina silkesklanningar!) och Warehouse.

Hittar du inget dar sa ga in pa Debenhams som aven de har flertalet marken under taket. Phase eight, Coast, Jasper Conran. Du hittar fina klanningar dar for runt 1500-2000kr.

Jag skulle skippa Dorothy Perkins, Quiz, Monsoon, Topshop, Oasis och andra common high street brands.

Closet! Älskar märket, har aldrig varit i deras fysiska butik dock men vet att den ligger i London.

Åh, håller med! Jag köpte en sommarklänning från Closet för ett litet tag sen och blev så kär i den att jag var tvungen att köpa ytterligare två från det märket. :D

Tack igen för alla tips! Nu har vi varit där och spenderat otaliga timmar i olika provrum. Tack vare det goda utbudet fick jag i slutändan svårt att välja bort klänningar och det händer verkligen inte varje dag. Mitt resesällskap blev smått förtrollad av utbudet och började prata om att vi borde börja besöka galoppbanor så att vi med gott samvete skulle kunna köpa piffiga små hattar.

Tack igen för alla tips! Nu har vi varit där och spenderat otaliga timmar i olika provrum. Tack vare det goda utbudet fick jag i slutändan svårt att välja bort klänningar och det händer verkligen inte varje dag. Mitt resesällskap blev smått förtrollad av utbudet och började prata om att vi borde börja besöka galoppbanor så att vi med gott samvete skulle kunna köpa piffiga små hattar.
Vi måste ju få se bild på vad det blev för klänning!

Vi måste ju få se bild på vad det blev för klänning!
Jag uppskattar entusiasmen! :D Hoppas att dessa syns då:
1489650_3.jpg
1489650_4.jpg

Jag tycker inte att den är direkt hänförande i sig men den satt väldigt bra på mig och helheten blev bra. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka