Var i ena ögat

Sv: Var i ena ögat

Min barnmorska sa att det bästa och lättaste var att badda med modersmjölk på så små barn. Om man har vill säga.
De kör stenhårt med det i Norge. Men man har kanske annan syn på saken här?
mvh
 
Sv: Var i ena ögat

Är det tveksamt om det bara är trånga tårkanaler (det brukar inte så ofta vara strikt ensidigt utan ofta lite även på det andra ögat) eller en infektion så kan du kräva att man tar en bakterieodling.

Jag skulle inte proppa på en nyfödd antibiotikasalva i onödan, men det är också onödigt att dras med en infektion som inte går över på 3-4 dagar.
 
Sv: Var i ena ögat

Min yngste son hade så. Vi fick veta att det kunde hålla i sig i några månader och att det var ofarligt. Det gick över av sig själv så småningom, vet inte hur lång tid det tog dock. Det enda vi gjorde var att tvätta av med lite vatten på bomull, utifrån och in.

Om ögat är rött däremot skulle det ju kunna vara en ögoninflamation, men så länge det inte är irriterat skulle jag inte oroa mig. Det är rätt vanligt, även om det kanske ser otrevligt ut. Inte peta för ofta bara!
 
Sv: Var i ena ögat

Sonen har trånga tårkanaler och ögonen har kladdat sen födseln, nu är han snart 6 mån. Det har blivit mycket bättre men jag får torka ett par - tre gånger per dag. Ljummet vatten på bomull - utifrån och in - samt gnugga lite försiktigt längst in i ögonvrån.
I början kunde han inte öppna ögonen vissa gånger när han sovit för de var helt igenkladdade men som sagt nu är det mycket bättre :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 309
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 248
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 309
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 284
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp