Var hittar man SNYGGA kandar, som inte

shlubberdubb

Trådstartare
kostar en hel förmögenhet?

Faktiskt gillar jag inte OS kandaren för nosgrimman är groteskt tjock. Jag vill ha platt vadderat och inget annat. Schockemöhle är närmare vad jag gillar, men så vill jag helst ha svängt nackstycke också.

Tips?

Sv: Var hittar man SNYGGA kandar, som inte

Går det inte att kombinera ett träns med extra tygel? Såg att Henri de revel hade ett sånt paket. :)
Hur otjock vill du ha nosgrimman?

Jag har byggt mitt kandar av ett snyggt träns och en nackrem till stigbett.

Jagb har ett Hubertus som inte har så bred nosgrimma och inte var det så dyrt heller, iaf inte över 2000 kr när jag köpte det.

Hööks har faktiskt ett rätt snyggt kandar, 700 har jag för mig att det ligger på. Även Hansbo har några fina...

Hööks kandaret har alldeles för tjock och bullig nosgrimma för min smak. Annars är det snyggt. :-)

Håller på och bygger ett kandar av mitt nya Lippoträns. Nosgrimman är bred och vadderad men platt och ingen pullback. Har egentligen allt jag vill ha i ett träns/kandar. Skaffat nackrem och beställt stång tygel. Mitt gamla rundsydda kandar får bli träns. (rundsydda stångtygeln gått sönder och avskyr egentligen nosgrimman som är tjock, vitfodrad och bullig).

Men tack för tips. Kom gärna med fler.

Typ så här "platt"? :)
305030_10150361397666001_750946000_10002455_5204853_n.jpg

Hansbos plattsydda är fint. Vet inte hur bullig nosgrimman är men det kostar iaf inte mer än typ 1000?

Jag tycker det vita fodret är lite piffigt nu när platta träns är trendigt igen. Lite mer unikt liksom. Attans att man har en häst med bred bläs :p

jag klämde på ett kandar förra veckan, jag har för mig att det var glen gordon men jag minns inte, det kanske kan va nåt?

Jag tycker det vita fodret är lite piffigt nu när platta träns är trendigt igen. Lite mer unikt liksom. Attans att man har en häst med bred bläs :p

Se min avatar så ser du bläsen. Det blir lite schackbräda av näsan med vitt foder. :D

Det är en bukefalist som har designat det tränset så det ska väl inte vara helt omöjligt för dom att tillverka ett likadant kandar oxå. ;)

Vilket snyggt träns!!!!! :love:
Undrar hur spännerna sitter - vilken besvikelse om de sitter på sidan. Hade inte sagt nej till både träns och kandar i den designen!!

Spännet till nosgrimman sitter på sidan. Dom andra sitter i nacken.

Jag själv beställde ett Schockemöhle Cadillac som jag är grymt nöjd med, supersnyggt! Det brännde till en aningens för priset men samtidigt sa en röst till mig att det inte är i närheten av prisklasserna som de flesta exklusiva kandar har. Jag älskar kvalitén och utseendet på det jag köpt. Dock inte svängt nackstycke ju, men från sidan jag beställde ifrån xtremehorsemakeover.se så får man själv kombinera sitt eget träns om man vill och beställa! Det tycker jag är ett sjukt bra erbjudande :D

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 256
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 501
Senast: malumbub
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka