Var hittar man bilder på travhingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Niki
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 469

Niki

Trådstartare
Frågan är alltså - hur hittar man bilder på travhingstar? (varmblod) De som fortfarande används i avel finns ju i hingskataloger eller kan ofta hittas på nätet, men de som inte längre används i avel och inte varit jättestora?

Finns gamla hingstkataloger någonstans eller hur gör man? :confused:

Skulle gärna vilja hitta en bild på fadern till min häst, samt på hingsten hon betäckts med till exepel. Gärna även bilder på hingstar längre bak i stammen likaväl. Fast då tillkommer ju problemet att de verkat i USA...

Sv: Var hittar man bilder på travhingstar?

http://www.allbreedpedigree.com
här kan du söka på olika hästar... alla raser
stamtavla, avkommor, syskon och så BILDER!!!!!!!!!! även jättegamla!
Kolla under Reports så finns det mesta.

Tack!

Hittade en hel del info, tror stamtavlorna kan vara mer kompletta än de svenska jag har sett. Tyvärr fanns inte bilder på de hingstar jag ville se, men väl lite längre tillbaka i deras släkt...

Så, finns det något stället (gärna intenet) där man hittar äldre hingstkataloger (varmblod)?

Om du kan få tag på gamla nummer av Trav o galopprondens vinternummer kan du hitta många bilder eftersom det finns massor av hingstannonser där! :)

Smart idé!

Synd bara att man inte varit prenumerant...Tror att enda bilden jag sett var just en bild i en hingstannons (för en av hingstarna jag är intresserad av)

Synd bara att man inte varit prenumerant...Tror att enda bilden jag sett var just en bild i en hingstannons (för en av hingstarna jag är intresserad av)

Vilka hingstar är du intresserad av? Jag kanske (?) kan gräva fram nåt ur nån gammal gömma....

Jag kan kanske också bistå med bilder.

Ursäkta mitt inlägg, men är det nån som vet vart man kan få tag på en bild på Keystone Sycamore?????

//Marlene

- svar på flera -
:bow: :bow: :bow: för svar

Bra länk, hittade helbrodern till den ena hingsten och han är inte helt olik min häst. Har för mig att Florida Sun som jag letar efter också är ganska lik...

Den andra hingsten som skulle vara roligt att hitta är Another Lord.

Synd att båda är så pass "okända" att de inte finns med i större samlingar...

Så om någon av ni andra har några bilder i förråden vore det jättekul att få se dem. Jag har ju mina aningar om hur båda ser ut, men vore kul att verkligen se om jag har rätt!

TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Min 21 åriga valack är efter Keystone Sycamore. Och jag har ända sen jag köpte letat efter nån bild, men inte hittat nån. Å det är 15 år....
TACK IGEN!!!!
:rofl: :bow: :rofl:
/Marlene

TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Min 21 åriga valack är efter Keystone Sycamore. Och jag har ända sen jag köpte letat efter nån bild, men inte hittat nån. Å det är 15 år....
TACK IGEN!!!!
:rofl: :bow: :rofl:
/Marlene

Jag gjorde ett fotoalbum när jag var ung :angel: , där jag hade foton och urklipp på de hingstar som fanns i stammen på de hästar jag hade då. Där fanns flera bilder på bl a Keystone Sycamore...
Tyvärr har det albumet kommit bort troligen i någon flytt. Jag hade
även en massa gamla hingstkataloger men även dem verkar vara borta...:mad:

Synd.... Men det var ju kul att få 2 bilder på honom iaf....
Ursäkta trådkapning:o
Nån som vet nått om ett vbl som hette Nerv. Han var morfar till min 21 åring.

Marlene

Nu får la jag göra lite "trådkapning" oxå =D Sorry =(
Letar efter bild på min vbl killes far : Backstreet guy . Nån som kan försöka hjälpa mej å hitta ?!?! =D Skulle vara jätte snällt...

Nu får la jag göra lite "trådkapning" oxå =D Sorry =(
Letar efter bild på min vbl killes far : Backstreet guy . Nån som kan försöka hjälpa mej å hitta ?!?! =D Skulle vara jätte snällt...

Hittade dessa bilder På Backstreet Guy i ett några år gammalt Travrondens vinternummer. Kvaliten är inte så bra då jag fått scanna in dem..
6802606.jpg

6802607.jpg

Hej Tack så jätte mkt ! =)

heej
vet att tråden är gammal, men vill veta: nån som har bilder på mr drew/hercules hanover/joyful catch. tack! ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 152
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har... 2
Svar
35
· Visningar
5 556
Senast: Unafraid
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 840
Senast: Görel
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025