Var Hittar Jag En HopphÄst??

S

sannabroling

Jag letar och letar, i flera månader. Men jag hittar aldrig något som passar. Jag vill så otroligt gärna ha en häst att träna/tävla hoppning på. En häst att ta på foder FÖR att sen kunna köpa. Tuff 19 årig ryttare med över 14 års ridvana. Det ska väl inte vara omöjligt. Endast tävlat upp till 1m, pga att jag ej haft häst, men tränat 140cm. Är det någon som har någon aning om nån som ska låna ut sin på foder? eller som ska sälja den och kan tänka sig att låna ut den för köp??
jag vet att jag skriver det här i en dum tråd, men jag har annonserat på bukefalos, hastnet, hastannonser, stallmagasinet, hastmagazinet, blocket, horsetradin, ridsport mm.
Snälla någon hjälp jag vill så gärna hitta en häst nu. Gott och långvarigt hem lovas.
Sen lite frågor om hoppning, vem får tävla vilken klass osv?

Sv: Var Hittar Jag En HopphÄst??

Vet många som just som du letat foderhäst för ev. senare köp vilket är lättare sagt än gjort att hitta. De finare hästarna lånas inte ut generellt, de säljs. Försök att hitta en häst att hyra istället då, tills du har pengare så det räcker.

Mjo fast jag vill ha en på foder, för att då kan jag också se att det blir rätt mellan mig och hästen. Men jag får väl leta vidare... :
:confused:

men som sagt, stämmer det så köper jag hästen så fort jag kan...

endast ett fåtal bra hästar lånas ut, man som ägare till en fin tävlingshäst tar för många risker om man lånar ut hästen. Vill du verkligen ha en bra häst får du nog köpa utan att först låna, det finns massor av bra hästar till salu i olika prisklasser.

Jag skulle föreslå att då åka och provrida hästen flera gånger om du är osäker på att det inte funkar(funkar det inte första gången är det antagligen inte rätt häst) och på en del försäljningsstall får man lämna tillbaka och byta till annan häst som dom har om det skulle vara väldigt fel. Men om man tänker igenom köpet ordentligt innan man genomför det, kollar och frågar mycket så går det nog bra utan att behöva låna. Personligen skulle jag över min döda kropp låna ut min häst på foder/prov. Det är för mycket risker helt enkelt!

jo jag vet, men som sagt har jag ej råd att köpa hästen just nu, kanske om ett par månader men inte nu. men jag kollade på en kallblodstravare igår som var SUPERFIN, men jag vet inte, jag vill ju som sagt ha en hopphäst, tvivlar inte på att han med träning kan gå kanske 1m, men jag vet inte.. men jag vill komma upp till 120 iaf.
va tror du omd en?

eftersom jag inte sett hästen eller vet något om den kan jag inte uttala mig om saken, men om du inte har råd, utan först har råd om några månader skulle jag spara pengarna som en häst kostar varje månad och vänta med att köpa häst förrens om några månader då när du har råd.

Ett annat alternativ är att bli medryttare/delfodervärd på en häst där ägaren vill att den ska bli tränad och tävlad, men själv inte har något intresse för tävling.

Jag letade i mer än ett halvår innan jag hittade rätt häst. Spara ihop pengar så att du kan köpa hästen och under tiden åk ut och rid den flera gånger, dressyr, flera gånger i hoppningen, rid ut och pyssla med den i stallet. Så att du ser hur den fungerar. Du kan också följa med på en tävling, då ser du hur den reagerar och att det verkligen är rätt häst. Ta god tid på dig.
Lycka till! ;)

sannabroling skrev:
Jag letar och letar, i flera månader. Men jag hittar aldrig något som passar. Jag vill så otroligt gärna ha en häst att träna/tävla hoppning på. En häst att ta på foder FÖR att sen kunna köpa. Tuff 19 årig ryttare med över 14 års ridvana. Det ska väl inte vara omöjligt. Endast tävlat upp till 1m, pga att jag ej haft häst, men tränat 140cm. Är det någon som har någon aning om nån som ska låna ut sin på foder? eller som ska sälja den och kan tänka sig att låna ut den för köp??
jag vet att jag skriver det här i en dum tråd, men jag har annonserat på bukefalos, hastnet, hastannonser, stallmagasinet, hastmagazinet, blocket, horsetradin, ridsport mm.
Snälla någon hjälp jag vill så gärna hitta en häst nu. Gott och långvarigt hem lovas.
Sen lite frågor om hoppning, vem får tävla vilken klass osv?

Jag har själv samma problem... :( Det är svårt, men man får helt enkelt fortsätta leta... fast jag letar inte efter en hopphäst, utan efter någon att ev tävla i lätt klass och lufsa omkring hemma med...

Men det är ju mycket så att man måste ha tur också.. Jag hade tur, och då JÄTTE tur.. Lycka till båda två och hoppas att det blir som ni tänkt er! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 716
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 843
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023