Var hittar jag en bra loksele?

F

fyrahovar

Hej!
Jag har tänkt köpa mig en ny loksele (till min fjordhäst). Har tänkt mig en värmlandsele eller liknande modell.
Nu undrar jag om någon här kan tipsa mig om var man får tag på snygga lokselar med bra kvalitet och passform?
Jag är ute efter bra grejer, men priset får helst inte överstiga 10 000...
Kan tänka mig att köpa begagnat om det är i riktigt bra skick. Har kollat runt lite på blocket, men inte hittat något som passar.

Sv: Var hittar jag en bra loksele?

Jag funderade först på att beställa från Svenljunga, men hörde ryktas om att niklas där hade råkat ut för nån olycka..? så det kan nog bli ganska lång leveranstid... (det var lång leveranstid redan innan..)
Någon som har en sele från tärnsjö?
Vart har ni andra köpt era selar? och hur mycket har ni betalat?

Våra lokor kommer från SL och resten av selen/selarna från Svenljunga Sadelmakeri.

Vart har ni andra köpt era selar? och hur mycket har ni betalat?

Köpte min direkt ifrån Tärnsjö. Fattar inte varför man skulle köpa den från annat om bara man vet storleken. De var himla bra att ha och göra med då ialla fall är nog det fortfarande. :)

Ylanders sadelmakeri hade selar som liknade svenljungas, vet dock inte om dom finns kvar.

tänkte bara berätta att det slutade med att jag beställde en sele från tärnsjö och är jättenöjd!
det kostade en del, men det är bara att jobba in=)

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
376
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 082
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka