Var hitta snygga lampor med orientalisk touch?

Rie

Trådstartare
En taklampa och två lampor på sängborden eller på väggen var tanken.
Inte helt lätt verkar det som....
Den lampa jag kom ihåg att jag för länge sedan sett på Indiska fanns givetvis inte kvar. De som fanns nu ville jag inte ha.
Då sovrummet går i vitt/guld så uppskattas färger som passar.
Så har ni några tips?

Sv: Var hitta snygga lampor med orientalisk touch?

Jag har sett rätt kul åttakantiga lampor i metall på ÖB som egentligen är såna där ute vägglampor finns i svart och vitt.

Men de borde gå att ha som taklampor inomhus också. Jag tycker de ser lite lätt kinesiska ut- särskilt den svarta varianten. Då blir de lite som en takplafond.

Jag tycker att denna lampan från Ikea är fin. Men den är ganska så stor och om tanken är att ha dem som läslampor så kanske inte ljuset räcker till.

boja-bordslampa__0097565_PE238220_S4.JPG

Den finns även i svart. Men jag tycker att den är finare i denna färgen.

Åhlens har jättefina taklampor som heter Kokong:
catalogueImage

Christie finns i fler färger (hos Ellos) :
texx_1307565.jpg

Senast ändrad:

Jag vet inte om man får svara på prisfrågor här (man får inte det på utrustningsforumet, bl a) , men det finns info på deras hemsida :)

Man kan köpa enfärgade rislampor ganska billigt och så dekorera dem. Man kan klippa ut tex kinesiska tecken och klistra på ( Går ju alltid att hitta på internet och skiva ut i stort format om man inte kan rita ett själv) och så kan man köpa en gardintofs i nån snygg färg och hänga under.

Får knalla iväg på lunchen till Åhlens och kolla in Kokong.

Vad är skillnaden på kinesiskt och japanskt?
Vi har en del kinagrejor från när sambon var på sjön......

(Men samurajsvärden kommer inte in i sovrummet..:crazy: snacka om att få mardrömmar...)

(Men samurajsvärden kommer inte in i sovrummet..:crazy: snacka om att få mardrömmar...)

Hm jag har en brittisk husarsabel ( från napoleonkrigens tid) under vanliga sängen, samt en stor timmeryxa. I rummet där vi har garderober står ett antal svärd av medeltida modell ( minst tre stycken), på bordet vid gästsängen ligger just nu en vass och lång medeltida dolk....vid gästsängen (på golvet) ligger även min värja av karolinsk modell samt en handkanon i modell från slutet av 1300-talet.

Jag får inte mardrömmar, jag känner snarare mig trygg...

Antar att en inbrottstjuv skulle få problem om de kommer när jag är inne i huset...:angel:

Fast vi har så lågt i tak att handkanonen antagligen är det bästa tillhygget ( fungerar bra som klubba den är i brons med träskaft och väger en del) värjan, svärden och sablarna skulle antagligen sätta sig fast i taket eller i bjälkarna om man fäktar lite oförsiktigt...

Får rätta mig själv lite där, det är japanska grejor han hade inskaffat, inte kinesiska.

KungTulle; Det är att se sig för - hur nu det ska gå till - när du ska tassa iväg på toaletten mitt i natten i mörkret så att inte foten blir någon tå kortare då....ifall något sticker fram under sängen.....

KungTulle; Det är att se sig för - hur nu det ska gå till - när du ska tassa iväg på toaletten mitt i natten i mörkret så att inte foten blir någon tå kortare då....ifall något sticker fram under sängen.....

Nje den ligger ganska väl under. Lite självbevarelsedrift har jag...

När jag bodde i Västra Götaland handlade jag en del (inte lampor dock, men det finns!) på Indigo i Göteborg. Det ligger vid Järntorget, om du har vägarna förbi. Annars går det bra att handla via hemsidan: http://www.indigoshop.se/index.html

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar