Var hitta samlare/var sälja schleich hästar?

Tweety1985A

Trådstartare
Detta är ingen annons!! Jag har samlat schleich hästar ett antal år och känner nu att jag vill börja sälja av en del rariteter. Provat på tradera då jag köpt och sålt där innan för rejäla summor, men just nu händer det inte ett dyft där, sålde en fin raritet för bara hundralappen och det gör mej besviken, vet ju att de är värda mkt mer. Så då är frågan, var/hur hittar man samlare av schleich som kan va intresserade av att köpa? Bor i norra Skåne men skickar gärna, bara det att jag inte vet var jag ska leta... Googlat en del men hittar inget ändå... Sååå vad gör man? Som sagt, ingen annons, vill bara veta var jag hittar samlare.
 
Sv: Var hitta samlare/var sälja schleich hästar?

http://www.tingskull.se/samlare/marknad.htm

Däremot så tror jag att de flesta som samlar har någon typ av bevakning på Tradera, Blocket, etc. I alla fall är det så med alla de jag känner. De har bevakningar som meddelar när en annons kommer upp så att man inte missar någonting man vill ha. Så fick du ett dåligt pris på Tradera är det nog för att objektet inte var så attraktivt.
 
Sv: Var hitta samlare/var sälja schleich hästar?

Har kollat där, men sidan är ju inte uppdaterad sen 2011... Haft flera objekt ute som jag vet är väldigt attraktiva och brukar gå för minst en femhundring, men folk verkar ha ont om pengar just nu för ingen bjuder.
 
Sv: Var hitta samlare/var sälja schleich hästar?

Numera har ju tradera inga osåltavgifter om man har mindre än 100 osålda på en månad. Så man kan lägga ut saker till det pris man tycker de är värda -utan att behöva betala en massa om det blir osålt....

Dessutom sommaren är sämre att sälja på tradera. Verkar som om folk är ute och trädgårdsarbetar/sitter på cafe hellre än sitta som hökar på tradera....
 
Sv: Var hitta samlare/var sälja schleich hästar?

Testa att sätta ut i september igen. Av erfarenhet så är det segast på sommaren, speciellt juli/augusti. Folk sitter inte framför datorn på sommaren.
Jag säljer som bäst i slutet på septemer/oktober.
 
Sv: Var hitta samlare/var sälja schleich hästar?

:) jag samlar på schleich och du kan kanske ha loppis, försöka igen med blocket/tradera. Kan du lägga upp några bilder på dom kanske finns nån som jag söker ;)
 
Sv: Var hitta samlare/var sälja schleich hästar?

:) jag samlar på schleich och du kan kanske ha loppis, försöka igen med blocket/tradera. Kan du lägga upp några bilder på dom kanske finns nån som jag söker ;)

Loppis när man inte vet var man
Ska vända sej e ju svårt... Du har PM!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dilemma. Jag och sambon tittar efter att köpa en till bil och då en 4x4 så vi kan utnyttja delar av ön vi bor på utan att vara beroende...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: em-pirre
·
Hästmänniskan Hejsan, låångt.. Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråden mer än att kanske få lite hjälp och råd angående hur jag ska göra åt...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 210
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 538
Senast: akleja
·
Hästmänniskan Jag kommer så småningom att lägga ut min häst på annons. Då han är min första egna häst så har jag av förklarliga skäl aldrig sålt häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 359
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp