Var hitta hund?

MikaTela

Trådstartare
Har lite smått börja leta hund. För troligast kommer vårt hem berikas med ytterligare en ljuvlig fyrbening 2012.
Jag har kollat *Länk borttagen av moderatorn* och blocket.
Men finns det fler ställen man kan titta på?

Vill ju inte direkt välja första bästa och därför jag är ute i god tid.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Var hitta hund?

Det finns valphänvisare i de flesta raser men de har ju oftast bara koll på de kullar som redan är födda eller åtminstone kombinationer där man redan parat.

Jag har surfat runt på olika kennlars/uppfödares hemsidor, har jag hittat en uppfödare som jag tycker är bra/har bra hundar så har jag kontaktat dem och kollat vad de har för planer. Har de inget på gång så kanske de har en uppfödarkollega som planerar något lämpligt.

Att gå med i rasklubben kan vara en god start och gärna också gå på en del aktiviteter om de har det för medlemmarna (promenader, kurser, skojtävlingar/tävlingar, trimträffar osv). Man brukar vara varmt välkommen som valpspekulant och man lär sig massor genom att snacka med folk som har rasen :).

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 162
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
392
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka