Var hitta guldfiskskål med lock?

gul_zebra

Trådstartare
Har tänkt skaffa guldfiskskål med lock. Har kikat runt en massa men hittar bara skålar utan lock... Var hittar man såna med lock och vad brukar priserna ligga på ungefär?

(Nej, det här är INTE en annons, jag ska INTE köpa någon skål än på ett tag - vill bara checka marknaden)

-----------------------

Tillägg: Ska kanske nämna innan nån hoppar på mig - jag har inte tänkt trycka ner några guldfiskar eller så i nån liten skål, det är till vinbergsnäckorna när de blivit lite större :D

Senast ändrad:
Sv: Var hitta guldfiskskål med lock?

Har inte heller sett några med lock

:idea: Går det inte att tillverka eget då?

Fast hur skulle det gå till :confused: Vill att det ska bli fint nämnligen, som en prydnad samtidigt som det är en bostad till snäckorna :)

Har sett någon förut, ganska längesen. Borde ju finnas fortfarande? :confused:

Ja då har jag inte en susning :confused:

Får fundera lite...

Tror att det var på Djurmagazinet som jag såg en guldfiskskål med lock och pump mm, 50 liter eller däromkring.

hmm, borde det verkligen finnas ett lock?
jag menar... kan sniglar/fiskar/whatever andas?

/nagelacksberoende som just nu fick en aha-upplevelse... det kanske är lite hål i locket :p :idea: :smirk:

Ja precis, det är hål i locket (tror jag iaf, har inte tänkt på det faktiskt :confused: )

Och jodå, de kan andas, genom hålet under skalet vid manteln :D

Kan du inte köpa en skål utan lock och sedan skära till en glas-skiva och lägga ovanpå? Om du inte hittar en med lock då alltså, jag har aldrig sett några guldfiskskålar med lock.

malu

Funkar inte, då kan jag ju inte lyfta upp locket och så blir det inte snyggt med en knopp ovanpå :/ Är utseendet som är enda anledningen till att jag ska ha en nämnligen :D

Kornet: Fucking retard :mad: :mad: :mad:

:devil: :banana: :D

zebra & kornet
Ni är inte kloka ni ;) ;) ;)

Visst borde det väl finnas lock?
Vissa firrar hoppar ju rätt bra :bump: och vanliga akvarium har glasskivor som lock, så nånstans är jag säker på att det finns bra och snygga grejor :)

Jag är jätteklok, det är bara kornet som är lite efter :angel:

Ja precis, nånstans var det ja. Men var liksom :crazy:

Det är ju just det där med var nånstans...
Det enda jag kan komma på att göra är väl att leta fram en hyfsat stor men framförallt serviceminded zooaffär och be dem hjälpa till att ta reda på om det finns, isåfall vart och hur du lättast får tag i det. Antagligen kan de beställa hem till dig :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: Pegasus63
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV