Var hitta guldfiskskål med lock?

Sv: Var hitta guldfiskskål med lock?

Eller släng ut en förfrågan på http://www.zpet.se/ på deras Forum, befolkas ju av akvariefantaster, där kanske nån har en beg skål m lock, eller vet hur du billigast får tag i ett.

Du får berätta sen om du får nåt napp ;)

Men en glasskiva som bara är liite större än "hålet" i ovansidan skålen, funkar inte det? Det Är väl inga problem att lyfta bort en sån? :confused:

Inge problem med bortlyftning då nej, men det lär ju bli ostadigt och risk för vältning..? :confused:

Det vet jag inte. Hur våldsamma är dina sniglar egentligen :D Men om det nu finns med lock så får du väl leta vidare. :)

Det är snarare mig själv jag är orolig för :angel: Finns nog ingen som är klumpigare än mig :o Gissa vem som har nät till ett av akvarierna istället för täckglas för att glaset blev söndertrampat tex... :angel: :D

Hehe okej. Lycka till med att hitta en guldfiskskål med lock som dessutom tål att trampas på då :p :D

men om man fixar två skivor plexi (håller att trampa på :) )
skär en så den är (ungefär) en halv centimeter utanför öppningen,
och den andra så att den är mindre än öppningen och limmar (skruvar) ihop dessa.
borde man inte få ett rätt hållbart lock som man dessutom kan borra lufthål i och även skruva fast en knopp att lyfta locket med?

/Becca

(man kan nog få dom på plexiaffären att såga om man ser lite söt ut)

Smart :idea: Fast om de ska limmas ihop, blir det inte rätt fult då :confused: Vill ju ha snyggt :D

borde man inte kunna fästa ihop skivorna med skruven till handtaget?
det finns ju många modeller på dörrknoppar så man borde kunna hitta nån som matchar inredningen i övrigt.
/Becca

Fast om man gör så övre sticker ut så behövs ju ingen onödig knopp heller :p

Frågan är ju sen bara hur man ska få till snygg belysning...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: Pegasus63
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV