Sv: Vår första dressyrtävling. Kläder?
Tack för ditt svar.
Ja jag tänkte att vi skulle försöka på en klubbtävling, jag är 24år och har ridit och tränat sen jag var 6år, hästen jag ska rida är 20år och jag har ägt henne i 8år så vi är väl samspelta och känner varandra.
Men jag blir så nervös och hästen är lite stressad i huvudet och superpigg. och när hon blir stressad så låser hon sig så lätt och då kan vi ha lite svårt med fattningen till höger galopp. Men vi ska försöka får vi se hur det går, jag har laddat länge och det kommer aldrig släppa om jag inte tar första steget..
Så jag har anmält oss till en LB:1 till och börja med.
Men vad ska jag tänka på mer kring själva tävlingen?
vad behöver jag ha med mig? visst behöver jag inte ha med mig licens, vacc, grönt kort och sånt på en klubbtävling?
Vad ska jag ha för utrustning?
jag har ju dressyrsadel då, har ett fint vitt schabrak med våra namn broderat på. Jag har en wintec cair dressyrgjord, den är ju lite större "nästan" som en hopplatta, jag har den för att hästen har lätt sadeltvång och går skitbra med denna gjord.
Sen har jag sprenger BB stigbyglar och en mattes fårskinnspad.
Träns använder jag ett kandar som jag tar bort stången så det blir ett vanligt träns. och har ett 3-delat bett med fasta ringar.
Får hästen ha denna utrustningen på tävlingen? det är ju den hon är van vid och funkar bäst på.
Sen är det ju jag då:
Jag har en marinblå JW och en grå gpa hjälm, vilken ska jag ha?
måste jag ha kavaj? jag har en marinblå med guld detaljer på,
eller kan jag ha ett vitt pololinne och en svart V-ringad långärmad tröja?
sen har jag svarta MH läderstövlar.
får jag ha sporrar? när jag tränar har jag alltid ett par mässingsporrar som är ca 35mm, får jag ha dem?
sen så är det ridbyxor, jag har inga vita.. får jag ha mörka ridbyxor?