Var finns western tävlingar?

D

_Diddl_

Var finns western tävlingar??
*Finns det för ponnyer också eller vilken häst som hellst??
*Var brukar dem håla till?

Sv: Var finns western tävlingar?

Western tävlingar finns i D, C och A/B nivå.
D och C tävlingar brukar dom flesta western klubbar anordna, så såna tävlingar anordnas lite över allt i hela Sverige under åren.
Du kan gå in på http://www.wras.se och sen in på tävlingar och tävlingskalender så hittar du årets tävlingar. Att tävla inom western kan du göra på vilket häst som helst oavsätt ras, storlek osv. Man skiljer inte på ponny och ridhäst. Så i en western klass kan det alltså vara både ponnier och stora hästar i samma.
Fick du svar på din/dina frågor?

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: Mirre
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur