Var finns det krukor???

NiNi

Trådstartare
För 2 år dedan petade jag ner några litchtikärnor i en burk och en grapefruktkärna följde med av bara farten.
De sköt skott och jag planterade om dem.
Litchi vill ha djupa krukor så jag planterade dem i en gammal glasburk som är ca 50 cm djup. Grapefruktplantan fick följa med även den.
Nu vet jag inte vad jag ska plantera dem i längre för jag hittar inga krukor som är höga och smala. Har ni några tips om vad man kan använda istället? Jag har fått idétorka.

Sv: Var finns det krukor???

Krukor i större storlek brukar finnas på större blomsteraffärer men även hos vissa stormarknader med blomsortiment.

Krukor i större storlek brukar finnas på större blomsteraffärer men även hos vissa stormarknader med blomsortiment.

Det är inte det jag menar. De måste vara höga, mer än 50 cm, och högst 10 cm breda. Annars kan jag inte ha dem inne. Litchin har rötter som växer rakt ner, nästan som en pålrot, och den slutar växa på längden om rötterna når botten i krukan. Det är därför krukan, måste vara djup. Vad kan man ha annars, förutom traditionella krukor?

Men det finns väl ganska mycket höga krukor som inte är så breda.
Fast kanske lite bredare än 10cm. Tror att de behöver ha lite mer då de trillar när de blir högre kanske

Du kanske kan plantera dem i något rör eller liknande. Typ ett plast eller metallrör med lämplig diameter som du försöker bygga en botten på. Blir det inte helt vattentätt gör det ju inget, ställ det på ett fat så blir det bra dränerat :idea:

Det brukar finnas i blomsteraffärer men annars kan du leta smala vaser. Finns i var och varannan heminredningsbutik.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har hittat ett par gamla utekrukor (ca 50 cm i diameter) som jag skulle vilja plantera något färgglatt, lättskött och hyfsat... 2
Svar
27
· Visningar
2 217
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 610
Senast: Hyacinth
·
Trädgård & Växter Ja, nu har jag börjat plantera om mina växter igen. Tänkte då passa på att möblera om dem lite, ge lite nya intryck och upplevelser av...
Svar
4
· Visningar
3 413
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Köpte för något år sedan tre supersnygga minikrukor á ca 7 cm i diameter styck. De är olika höga, ungefär 10, 15 och 20 cm höga. Har...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI