Var fäster man dessa ?

Sv: Var fäster man dessa ?

ja de är en dekorationsgrej,, ska fästas på huvudlaget där pannbandet fästs i nackstycket.. :)

är det inte så att du först trär i sidostycket i pannbandet sen sätter dekorationen över pannbandet o sen låser fast det med käkremmen?
så det blir som om det skulle vara 2 "hål" i pannbandet istället för 1 altså trär i pannbandet i dekorationen

De är plata, hon sa att de in funka på hennes träns därför jag har fåt dem.
Finns inga hål , har helt vanligt körhuvudlag. :confused: Nått säger mig att jag inte har någon nytta av dem xD..

Mvh
Emma

nej då låter de lite svårt.. det ska vara två typ öglor på baksidan.. jag har ingen aning annars..

Sådana rosetter går bra att fästa på vilket huvudlag som helst! :) Rosetterna har en ögla på baksidan. Börja med att plocka isär huvudlaget. Sedan trär du in pannbandets ena sida genom öglan på rosetten så att denna (öglan), står "på högkant", alltså är lodrät. Sedan fäster du nackstycket genom att trä käkremmens stropp genom det ena hålet på pannbandet (som nu "delas" av rosetten)och sidosyckets stropp genom det andra. Gör likadant på andra sidan. Färdigt!
Hoppas du förstod beskrivningen! ;)

Sådana rosetter går bra att fästa på vilket huvudlag som helst! :) Rosetterna har en ögla på baksidan. Börja med att plocka isär huvudlaget. Sedan trär du in pannbandets ena sida genom öglan på rosetten så att denna (öglan), står "på högkant", alltså är lodrät. Sedan fäster du nackstycket genom att trä käkremmens stropp genom det ena hålet på pannbandet (som nu "delas" av rosetten)och sidosyckets stropp genom det andra. Gör likadant på andra sidan. Färdigt!
Hoppas du förstod beskrivningen! ;)

Okej :) Funderar på köpa egna, som är hela då xD
Ser nog snyggt ut på tränset ^^
Mvh
Eran Emma

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
976
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Kropp & Själ Hej! Har fått reda på att jag har en kronisk ögonsjukdom som tyvärr kommer att påverka mig resten av livet. Har extremt torra ögon som...
2
Svar
27
· Visningar
3 502
Senast: Gnist
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka