var får hundarna vara?

L

Lillajag88

det är ju många som har småhundar med sej på stan när dom handlar.. får man ta med sej dom in i affären?
inte i mataffärer, det fattar jag, men klädaffärer o sånt om man har dom i en väska eller innanför jackan?
småhundar är ju ganska populära nu, och man kan ju lätt gömma dom så det skulle ju inte vara så svårt att sno en liten hund som e bunden utanför en affär..

Sv: var får hundarna vara?

Du får ta med dem där det inte finns förbudsskyltar, vilket det finns i princip överallt. Där det hanteras mat torde dessutom vissa lagar om livsmedel ha något att säga om den saken.

Lämna hunden hemma istället om du ska ut och shoppa.

Kan inte tänka mig att man får ta med dom in i klädaffärer, fast finns det inga skyltar om hundförbud så kan man ju alltid fråga om man får ta med dom.
Själv har jag haft med Pippi i skoaffär, besiktning och bildelsaffären, fast jag har frågat om det går bra innan jag tar in henne.
På banken såg jag ett äldre par som hade med sig sin tax och det var ingen som sa något, men som sagt, bäst att fråga först.

Man kan enkelt säga att där det finns livsmedel (ätbara saker) får inga hundar komma in och det är bestämmelser och inget som butiksinnehavaren bestämmer över.

Jag har många gånger sett folk som drar in sina småhundar i klädaffärer, och det är ingen som säger något om.

En gång så var det en äldre tant med henne lilla cavalier inne på HM och då var jag nyfiken så jag frågade i kassan när jag skulle betala det jag skulle ha om man fick ta med sig hundar in i butiken, bara för att få veta, och då svarade hon att "njae egenteligen inte men hunden är så liten så det är ju ingen fara"

Ingen fara?! Vad menade hon med det? Att stora hundar är farliga mördarhundar?:crazy:
Jag blev nästan sugen på att nästa gång ta med mig min stora vovva in i affären för att se vad de säger:devil:

Hon kanske tror att folk som är allergiska klarar småhundar för att de är så små. :D:crazy:

Jag är också sugen på att ta med mig hunden in. Nästa gång jag ser någon som bär med sig sin lilla hund ska jag ta min 15-kilos klump under armen och gå in :D

Ja, jag kom mig inte för att fråga ens för hon verkade inte så pratsugen;)

Hihi ja, jag skulle inte ens vilja testa att lyfta upp min 35 kilos, då kommer jag att antingen att ramla framåt eller bakåt:D

Jag har haft med min vovve in i de flesta affärer där det inte finns skyltar som tala om att det är hundförbud. Aldrig någon som sagt något. Men självklart tar jag inte in hunden i en mataffär men de flesta andra ställen har hon fått vara med till.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 419
Senast: dobbis
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama