Var ett tag sedan nu...

Snoffan_03

Trådstartare
Har inte varit här på länge men det har varit så mkt att pyssla med på sista tiden.

Vi övergav skeppet på fastlandet, sålde allt vi hade å köpte en gård på Gotland istället. :p Lite galet, men vi var lite less på storstadslivet helt enkelt. Nu har vi utökat hästantalet en aning (är inte svårt att samla på sig...) och har oxå tre stycken extra djur som är här på inkörning. Två av dem fick vagn på sig för första ggn häromdagen... Har oxå en ny d-ponny (tysk import) som jag tänkte tävla med så småning om. Hon är 3 år och blev inkörd i somras.

Här är Oh, Simply the Best andra ggn för vagnen:
Sippan_vagn_2.JPG

I år har Snoffan tävlat Lätt Regional och det har gått kanon. Får se om hon känns klar för MSV i slutet av nästa år el om jag är för feg för det...:p Tycker att det är hopplöst mkt hinder å portar att hålla reda på redan å inte blir det bättre om man kliver upp ett steg till...:D

Här är Snoffan (Pärlemo 4545, 5 år i år) i våras:

Parlemo_J-berg_1_maj-08.JPG

Om ngn är nyfiken på hur det kan vara att göra en sån här flytt så håller jag släkt å vänner uppdaterade via vår hemsida Levide Gård (www.levidegard.se). Där finns även lite mer info om våra djur här på gården. Sidan är inte klar men Nyheterna brukar jag försöka hålla lite uppdaterade iaf... Välkomna in!

//M

Sv: Var ett tag sedan nu...

Tack så mkt! :)

Hade lite tur som hittade d-ponnyns vagn. Det är faktiskt en gammal Roslagsvagn fast han gör inte dem så stora längre, bara för A- och B-ponnyer. Den andra vagnen är en Drive Out av deras föregående modell.

//M

Åh, det var er jag var så sugen på att skicka mina ponnys på inkörning hos (skrev på Gotlandsruss Ifokus tror jag), men tyvärr så är det lite i längsta laget :( Planera in en semester i Skåne så har jag jobb åt dig :angel:

Ha ha, jo det kommer jag ihåg. Men en tripp till Skåne... Nja, lite dåligt med tid för det kanske... :p Men när jag skickat hem lite djur så kan du kan du ju sätta djuret på båten... :D Fast vi var i Falkenberg på Ungponnyfinalerna förra helgen, det är ju nästan Skåne...;)

//M

Vilka snygga ekipage!!:love:
Snoffan är så vacker:love:
Har funderat va du blev av;)
Men va roligt!:)
Yes, självklart du ska köra MSV!;):D

Så ni komm till en ö

solklart att du köra medelsvår du har talang ...

anders/roslagsvagnar

Tack så mkt! Å joo, vi tycker ju oxå att hon é lite fin vår Snoffa... Fast vi är ju lite partiska, he he... Fler bilder på Snoffan finns på hennes egen sida här.
Ja, det är hysterisk mkt att göra när man nu har "eget" men vi ångrar det inte för en sekund än så länge! :)
Å det är väl klart man ska försöka ta sig upp i klasserna men oj, vad jag kommer att vara förvirrad på maratonbanan... :p

Tack för peppningen iaf!! :bow: Det behövs! :p

//M

Ååååhhh... Min supergroom!!! Glömmer aldrig den tävlingen i hällregn på Johannesberg!! Så grymt skönt att bli runtlotsad på banan av en groom som har sån stenkoll å är så kolugn!! Supertack för att du kunde ställa upp!! :bow: Hade varit kul om det blev fler tillfällen men den chansen är ju inte så stor... :crazy: Snoffan var faktiskt grym uppe i Bollnäs i somras i 33 graders värme. Att hon sedan hade skit bakom spakarna var ju inte hennes fel. Referat å bilder från den tävlingen finns här under 2008-07-29...

Ja, det blev en ö... Letade även på fastlandet men fanns inget som vi hade råd med på rimligt avstånd från tävlingscivilisationen. Här på ön är det körtävling nästan en ggn i månaden i ngn form å sedan kan man ju åka både till Sthlm å Oskarhamn så nu finns det ju massa mer att välja på ju! :banana:

Ha det gött!!

//M

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 052
Senast: shia
·
Dressyr Har ett halvblods sto som haft problem med galoppen under många år. I samarbete med min tränare har vi skyndat lååångsamt. Idag kan hon...
2
Svar
36
· Visningar
4 905
Senast: Cha9
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 170
Senast: Björk
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka