Var det kolik??

Kicki_83

Trådstartare
Sitter här och funderar...

I dag åkte jag till hästen på eftermiddagen vi skulle dra lite däck.
Tar in honom från hagen som vanlig.
Han står och vevar lite med frambenen men brukar göra så i bland.
Vi tar en liten sväng med däcken.
Sen när han kommer ut i hagen igen så början han skrapa med frambenen i snön och rätt som det är så lägger han sej.
Rullar lite men ligger mest och flåsar på sida! :eek:
Hagkompisen lurar upp honom igen. Han står och skrapar så ja e lite fudndersam va han håller på med. Sen lägger han sej bara på sida och ligger där. Jag går in i hagen igen och sätter på honom grimman. Och drar upp honom så han står. Han går som vanligt sen. Måste in i stallet och byta grimma för den gick sönder när ja drog upp honom. Vi går en sväng nere på åkern han bajsar nästan direkt när vi kommit ut på åkern.
När vi gått med honom en stund så e han som vanligt...gjorde inge försök till att skrapa eller lägga sej under promenaden.
Släppte honom i en egen hage när vi kom tillbaka och verkade precis som vanligt bara trött.

Var det Kolik??
Har aldrig sett honom gör så!:eek::cry:
Något speciellt man ska tänka på när han gjort sådär? Han har ju inte ätit nå ovnaligt vad jag vet? Kan dom få det bara ändå??

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 819
Senast: Willys
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 221
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V