Var är Texas?

Sv: Var är Texas?

Håller med. Hemskt att flytta en 5 månaders liten fölunge från både mamma och den invanda hemmiljön. Inte konstigt att han blir förvirrad och försvinner.

Det kan jag inte hålla med om. OM han nu har rymt så visar väl det att han är tuff nog att klara sig utan dom andra hästarne =självständig.

Vad hemskt! Hoppas någon hittar på lilla Texas snart...
Hallsta, det är inte många mil från där jag har mina hästar, läskigt om Texas har blicit stulen... :(

.........eller inte såg de andra hästarna som någon trygghet alls!
Det lilla fölet kan mycket väl ha varit väldigt självständigt och tufft etc men jag vidhåller ändå att jag tycker att det är taskigt att flytta ett 5 månaders förl från allt vad trygghet heter. Jag säger inte att de nödvändigtvis måste gå kvar med sin mamma men jag anser att de i såfall ska få gå kvar i en flock de känner.
Med facit i hand så funkade väl inte den här flytten sådär strålande!!!
Håll med om att det inte är så troligt att någon har gått in i en hage och stulit ett 5 månader föl med okänd härstammning, troligare att den letat efter mamma och vid det här laget förmodligen förolyckats! Dock hoppas även jag hellre att någon faktiskt stulit den och att den har det bra.

Herregud folk är inte kloka, hur orkar de kommentera att han har skiljts från sin mamma vid 5 månaders ålder, det handlade inte om det från början. Det handlade om att Texas är borta på ett eller annat sätt. Hoppas verkligen han kommer tillrätta.

Herregud folk är inte kloka, hur orkar de kommentera att han har skiljts från sin mamma vid 5 månaders ålder, det handlade inte om det från början. Det handlade om att Texas är borta på ett eller annat sätt. Hoppas verkligen han kommer tillrätta.

Det kanske är det det gjorde.
Det är hemskt att den är försvunnen, men det är inte så konstigt om folk spekulerar i vad det var som gjorde att den försvann eftersom den ju var så pass ung!

Jag läste lokaltidningen idag, och där skrev dom att han sprängt staketet och att det varit hovspår utanför hagen. Jag har varit på gården där han bodde, och det är bara urskog runt omkring, samt en 90-väg framför.... Men i tidningen så skrev dom att han bara var 4 månader gammal. Men han är nog i alla fall inte stulen. Å andra sidan hur länge klarar sig en liten fölunge i skogen? Snart blir det ju kallt...

Jag förstår inte att folk INTE har låsta dörrar på sina stall!??! speciellt när det finns så sjuka människor ute, och vad dom visade på rapport igår! folk som har sex med kossor och hästar.

För det första, så var hästen ute.
För det andra, om man ska ha lås på stallet måste det finnas nån NÄRA som kan låsa upp 24/7 om det skulle börja brinna.
Hellre en stulen häst en en som blir innebränd.

Jag har inte pratat med en gamla ägaren (emily) på ett tag. men i fredags var han inte tillbaka än. bode väl ha blivit uppdaterad om han kommit tillbaka.

Håller tummarna för dig texas:cry:

jo, tydligen får man ha de numera. men jag skulle då aldrig sätta lås på stalldörrarna om jag inte hade någon form av släckningssystem som utsöstes om det började brinna...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsporten från Hongkong direktsänds i SVT från alla de stora klasserna...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Basen i en bra foderstat är som alla känner till ett bra grovfoder. Ett bekymmer med högpresterande hästar är att de ibland...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Ylva86
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) William Fox-Pitt och Parkmore Ed ingick i det engelska bronslaget i fälttävlan i Hongkong. Det var också ekipagets sista...
Svar
0
· Visningar
906
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Körsporten fick sju svenska mästare efter att söndagens precisionskörning mellan portar avslutat årets mästerskap...
Svar
0
· Visningar
1 029
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark

Hund, Katt, Andra Djur