Var är Pia Sundhages staty?

Tråden handlar öht inte om Zlatan! :banghead: :banghead: :banghead:
Har du lyssnat på länken? För ni gör exakt det jag frågar om varför, lyfter fram en man!
Ja? Jag svarar på hurvida Zlatan förtjänar en staty eller inte. Ni var ju några som misstrodde hans talang. Men strunt samma. Du verkar ju ha bestämt dig för att vi inte lyssnar på vad du säger.

Ja? Jag svarar på hurvida Zlatan förtjänar en staty eller inte. Ni var ju några som misstrodde hans talang. Men strunt samma. Du verkar ju ha bestämt dig för att vi inte lyssnar på vad du säger.
Var någonstans har någon skrivit att han inte förtjänar en? Varför är du så pigg på att slå in öppna dörrar och lyfta en man istället för att hålla dig till frågan varför kvinnor inte lyfts fram lika mycket? Tror du att ingen känner till Zlatan och det är därför du sjunger hans lov? Vad har Zlatan gjort för damfotbollen i Rosengård? Tycker du han har en fräsch kvinnosyn?

Jag tycker vi ska lägga mer pengar på mat och omsorg om gamla. Jag tycker vi ska stärka djurskyddet. Jag tycker vi ska behålla vintertiden = normaltiden året runt och inte ställa om klockan två gånger om året. Jag tycker om vita liljor och franska tulpaner är vackra ihop. Allt är lika OT som Zlatans lovprisande.

Pia kan förmodligen bara drömma våta drömmar om att vara en lika stor förebild i Rosengård om vi nu ska lägga oss på den nivån.

Sedan tycker jag att hon gjort fantastiska prestationer och vänder mig icke alls emot att hon ska få en staty, hell yeah, börja bygg liksom. Men då ska väl själva anledningen vara hennes prestationer och inte att Z fick en då ska minsann en kvinna få en.

Är det bara i Rosengård det räknas en att vara en förebild? Är det något som Pia har varit så är det ju en förebild. Även om inte gemene man (pun intended) vet det eftersom inte det var någon som brydde sig. Det är ju det som är storheten i hennes karriär. Inte bara antalet mål eller ligasegrar. Precis som Zlatan. Och det sorgliga är som sagt inte att Zlatan blir staty, det kan han gärna bli för mig. Utan att ingen under alla dessa år tänkt tanken att premiera en damfotbollsspelare.

Att vara en av världens bästa spelare i den stora sporten med den grymma konkurrensen... jag tror inte alla förstår hur STOR han är!

Nej Pias karriär går inte att jämföra, då det är ofantligt mkt svårare att slå sig in blamd de bästa inom herrfotbollen. Krasst men sant!
Det räcker inte att vara bland de främsta, tagna medaljer mm. Det krävs ngt mer ofantligt för att få en staty.

Jag vet precis hur STOR han är. En av anledningarna är att han är en fantastiskt duktig idrottsman. En annan är att han råkar tillhöra den del av den sport i världens som får mest pengar och mest medialt intresse. Zlatan är inte bättre än de allra bästa inom andra sporter, men han har valt rätt sport.

Jag visste inte att det finns någon officiell kravlista som man måste uppnå för att bli en staty? Något ofantligt säger du? Jag tycker att man om man genom sin karriär fått en sport att gå från något som ingen brydde sig om där hon själv fick kalla sig Pelle för att få vara med på träningar, till att 3,8 miljoner svenskar ser när landslaget spelar VM-final mitt i natten. Då har man gjort något ganska ofantligt. (Självklart gjorde hon inte detta själv men de som brydde sig om damfotboll innan 2003 vet precis vilken ikon hon har varit).

Och nej det handlar verkligen inte om att en damfotbollsspelare alltid måste får samma sak när en herrfotbollsspelare får något. Det handlar om att det vore trevligt om damfotbollen någon gång skulle någonting som iaf var i närheten av vad herrfotbollen får. Av sitt eget förbund.

Därför stt ni får skylla er själva som inte stödjer damfotbollen. Jmf hur många män som går på herrfotboll mot hur många kvinnor som går på damfotboll. När en match i damallsvenskan spelas är det ju knappt nån publik alls, tomma läktare. Varför är det så?

En av anledningarna kan ju vara att förbundet gång på gång väljer att cementera fast (även om det denna gång handlar om brons) att herrfotbollen är mer betydelsefull.

Och nej det handlar INTE om att herrfotboll är så mycket sportsligt bättre än damfotboll. Med den logiken skulle ingen bry sig om svensk herrfotboll heller. Herrallvenskan är ett skämt jämfört med de europeiska toppligorna (plats 18 i Europa några poäng före den vitryska ligan). Ändå tycker folk att den är så himla viktig att det är värt att slå ihjäl varandra för sakens skull.

Herrallvenskan är ett skämt jämfört med de europeiska toppligorna (plats 18 i Europa några poäng före den vitryska ligan). Ändå tycker folk att den är så himla viktig att det är värt att slå ihjäl varandra för sakens skull.
Mnja men åtminstonde dra av tröjorna...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka