Hon har inte varit i toppen så länge som han varit vad jag vet? Det är lite konstigt hur det så ofta ska pratas om att Zlatan inte är så himla bra, men han ÄR ju det, går liksom inte att förringa hans prestationer och då ffa över tid. Att vara bäst en kortare tid är givetvis jättebra men att lyckas bibehålla det och gång på gång bevisa vad man kan, då har man kvalitet. Sedan om man gillar honom som person eller inte är ju en annan femma som väl tyvärr ofta hamnat i fokus när det gällt just honom.
Jag är f ö enig om att det är extremt sorgligt att pojkars/mäns (vad gäller dominerande kön) idrott i princip alltid får fördelar jämfört med kvinnors om man ser till tex hockey vs konståkning, ridning vs fotboll etc. Men att klaga på att just Z får en staty, nja.. Jag ser inte varför man måste bygga en staty av en kvinna bara för att en man får en. Den dagen en kvinna är outstanding nog att få den där bollen 10 år i rad så hoppas jag absolut de hittar på något liknande. Men jag är inte ett gigantiskt fotbollsfan så jag kanske bara blajjar goja
Men jag tycker han förtjänar sin staty, det kan man inte ta ifrån honom.