Var är notiserna och övriga personliga länkar?

Magiana

Trådstartare
Uppe i högra hörnet där notiser och andra länkar till personlig info fanns är det numera helt tomt. Jag ser i webbläsarens flik att jag fått en notis men kan inte komma åt den. Vart har det tagit vägen?

Jag hittade en stilväljare längst ner på sidan, bytte till en annan än den jag haft och fick tillbaka dem.

Jag har som jag skrivit i de andra tråden precis uppdaterat de nya stilen och har fixat med lite inställningar för att om möjligt få så mycket som möjligt att fungerar som det skall.
Notiserna bör vara synliga i båda de stilar som nu skall finnas tillgängliga.

Jag tänkte skriva en nyhetstråd om förändringarna och förbättringarna som skett i samband med denna uppdatering, men vi kanske skulle testa dem tillsammans först så jag vet att det mesta fungerar som det skall :)

Jag har tagit bort den alternativa stilen som i första hand fanns för de som inte ville ha den klibbiga menyn.

Nu kan man under inställningar, under sin profil, ställa in om man vill ha den klibbiga menyn eller inte och om man vill ha notiserna (användarfältet) med i den eller inte.
http://www.bukefalos.com/account/preferences

Alternativt kan man välja Originalstilen.

En mängd buggar är rättade och saker och ting skall fungera lite snabbare.
Förhoppningsvis löser detta vissa av de problem som funnits med den nya stilen (Standardstilen).
Rapportera gärna om något fungerar bättre, lika eller sämre.

@Gunnar klibbiga menyn fungerar dåligt. Ibland får jag inte upp den alls, ibland blinkar den bara till och ibland fungerar den som förr. Före senaste uppdateringen fungerade allt prickfritt.

Jag har hittat hur man ändrar på den klibbiga menyn (om man vill ha med den eller inte).

Däremot verkar det inte finnas någon genväg till notiserna. Det kommer upp en röd siffra bredvid min avatar i menyraden (har tagit bort den klistriga menyn) att någon har citerat/gillat/taggat mig. Men sedan när jag klickar på siffran så kommer jag till en meny och därefter måste jag klicka mig vidare.
Skall det vara så eller finns det någon genväg direkt till notiserna från menyraden?

(Surfar från iPhone 5)

Jag har hittat hur man ändrar på den klibbiga menyn (om man vill ha med den eller inte).

Däremot verkar det inte finnas någon genväg till notiserna. Det kommer upp en röd siffra bredvid min avatar i menyraden (har tagit bort den klistriga menyn) att någon har citerat/gillat/taggat mig. Men sedan när jag klickar på siffran så kommer jag till en meny och därefter måste jag klicka mig vidare.
Skall det vara så eller finns det någon genväg direkt till notiserna från menyraden?

(Surfar från iPhone 5)
Blir det skillnad om du lägger mobilen i landskapsläge?
Jag har ändrat en inställning så att sidomenyerna skall synas på mobiler med ganska små skärmar.

Blir det skillnad om du lägger mobilen i landskapsläge?
Jag har ändrat en inställning så att sidomenyerna skall synas på mobiler med ganska små skärmar.
När jag har mobilen i landskapsläge så dyker den där lilla flaggan upp som direktlänk. Dock blir det lite svårt att få översikt i det läget.
Tex tangentbordet tar mycket plats på skärmen och det blir mycket scrollande.

Föredrar att ha mobilen i stående läge. Det är inte hela värden med notiserna. Det blir ju några fler tryck men jag får ju fram dom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 413
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar