Var är mitt köksbord?

Araminta

Trådstartare
Jag börjar tvivla på att det finns. Jag letar väl egentligen främst begagnat men har börjat snegla på nytillverkat också. Finns det någon inredningsräv här på Buke som vill ha en utmaning?

- Ett nätt, stilrent träbord (Inga krusiduller, inga metallben och inte för tungt). Ej teak.
- Matt(are) yta. Gärna oljat eller motsvarande.
- Max 100 cm långt och gärna bortåt 90 cm brett. Helst raktangulärt men kvadratiskt kan funka också. Ytan i köket är relativt kvadratisk så bordet behöver ha lite bredd för att det ska kännas proportionerligt.
- Kvalitetskänsla.

Det känns ju inte som att det borde vara så svårt men allt jag hittar är tunga ekkollosser alternativ spindliga metallkombinationer. Eller så är det teak och det har jag redan tillräckligt av hemma.

Help please!

Jag börjar tvivla på att det finns. Jag letar väl egentligen främst begagnat men har börjat snegla på nytillverkat också. Finns det någon inredningsräv här på Buke som vill ha en utmaning?

- Ett nätt, stilrent träbord (Inga krusiduller, inga metallben och inte för tungt). Ej teak.
- Matt(are) yta. Gärna oljat eller motsvarande.
- Max 100 cm långt och gärna bortåt 90 cm brett. Helst raktangulärt men kvadratiskt kan funka också. Ytan i köket är relativt kvadratisk så bordet behöver ha lite bredd för att det ska kännas proportionerligt.
- Kvalitetskänsla.

Det känns ju inte som att det borde vara så svårt men allt jag hittar är tunga ekkollosser alternativ spindliga metallkombinationer. Eller så är det teak och det har jag redan tillräckligt av hemma.

Help please!

Prata med ett finsnickeri? 🙂 kanske inte är så jättedyrt utan krusiduller!

Har du kollat på nätet eller i butik? Jag höll på att bli knäpp när jag sökte köksbord. Hittade tillslut ett perfekt - som jag hatade ratat online för det var så jävla fult. Men det gav eller helt annat intryck irl.

(Mitt har metallben dock så inget tips för dig, även om det inte är spindligt)

Har ju själv väldigt mycket teak, och har detta bord:
Screenshot_20181218-211028_Instagram.webp

Själva stommen är ju i nån slags trä, men jag tycker det bryter av bra mot all teak :)

Tyvärr inte matt yta... och kanske inte nog brett? :D

Senast ändrad:
En del av de lite halvgamla borden som går att dra isär och lägga i nån smal skiva borde även gå att korta ner lite om det behövs. Samma stil i övrigt som bilden i inlägget ovan, men de fanns i alla möjliga längder oh bredder, en del nära på så smala att man fick lägga i skiva för att få plats med knäna under bordet!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka