Var är min katt? :'( HJÄLP!

C

caramelle

För en alldles kort stund sedan såg vi en katt gå över vår gräsmatta. En stund senare hör jag ett väldigt fräsande/jamande som antagligen kommer från ett bråk mellan den katten och min katt. Sprang dit fort som tusan men ingen fanns kvar där. Ser inte den andra katten och hittar inte min katt:cry:. Den andre var en stor och tjock katt, och min är ganska liten. Jag har haft honom i 8 månader ungefär.

Har letat efter honom och ropat, men han är ingenstans! :cry::cry: Om katter blir skadade visst gömmer de sig då? Var ska jag leta? Där vi bor finns skog, högt gräs och stenras(som det går att gömma sig i). Det finns även en husgrund som går att gömma sig i, under en altan eller i något uthus. Även buskar. Han är en så gullig och snäll katt, och kommer oftast när man ropar. Nu är han ingenstans, var ska jag börja leta??

:cry::cry::cry:

Sv: Var är min katt? :'( HJÄLP!

förmodligen har han gömt sig någonstans tills kusten är klar. Vår kisse brukade alltid dra järnet under huset och sen kom hon inte fram på länge om nån av grannkatterna vågat komma och bråka.

Han kommer nog fram snart ska du se :)

Vänta en stund så kommer han nog fram. Håll dig gärna i närheten så han vet att du är där och kan rädda honom om otäckingen kommer tillbaka. Du kan ju leta i alla träd, dom brukar kännas säkra när det kommer en buse!:mad:

Lycka till, det har nog inte hänt din kisse nåt, lite rivmärken men kolla igenom honom noga så det inte är några stora hål i honom.:cry:

Så du tror att han kommer tillbaka när det är lugnt? usch vad nervös jag är:crazy: Hoppas att han vågar titta fram igen då, men han brukar vara ganska modig av sig:love:

Hoppashoppashoppas han tittar fram snart:cry:

Ja det tror jag, du kan ju prova skaka lite med torrfoder förpackningen och ropa på honom :)

Han är nog bara skraj, som tur är blir de inte skadade så ofta. Bara om det är två okastrerade hannar som slåss, din är väl "fixad"?
En av mina satt uppe i skogen alldeles utanför tomtgränsen i timmar och vågade inte gå hem själv. Katter brukar ta tid på sig när nåt otäckt har hänt. Sund inställning, han är nog alldeles i krokarna. Om du bara håller dig hemma så han vet att han kan komma in så anländer han nog rätt så snart!

kl* Svarar alla

Han är hemma igen! Inte skadad på nått vis :bow: Men som ni skrev tog det ett tag men sen dök han bara upp:love:.

Har dock sett till den andre katten på vårat tak sedan dess:mad:. Visst är min kastrerad men jag hoppas att den andre katten förstår att detta är min katts revir så vi inte får några fler bråk!

Tack för alla uppmuntrande svar:)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 682
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 177
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama