var är alla Bal Du Seigneur avkommor?

S

_St0lt_

Är så intresserad av att veta var alla tatt vägen... vill se bilder `? ni får gärna skicka =) allt är intressant;) Mvh Jhannah

Sv: var är alla Bal Du Seigneur avkommor?

Hej Jhanna!

Min Sune har du sett. Han har haft lite ledigt nu medan dom lägger om sandbanan men han ska igång så fort det går. Sen blir det Klampen den 24 maj. Tror jag att det var....

Vill du titta på vinnarbilder av honom får du titta på Burt Seegers hemsida, seeger.dk tror jag att det är. Vinnardatum får du leta rätt på galoppsport.se men han vann ett på Klampen förra året och ett förrförra året!:bump:

Manick har gått till avel (betäckt m Songline).

Jag ägde en avkomma som hette Maurisio, tyvärr avlivad 2005. Han kom till mig som fyraåring (f. 1996)

Dollar Hill som vann på Täby i torsdags är en annan Balle. Och Little Mary förstås! Hon går hemma hos Peter Åberg och får föl. Hon har en treåring efter Pennekamp, Way Ahead, som gått lite bra.:bump:

Hade ett sto undan Tam o' shanter. Mycket vackert sto. Såldes till skåne och har vunnit fälttävlan. Cutty sark heter hon.

Hade ett sto undan Tam o' shanter. Mycket vackert sto. Såldes till skåne och har vunnit fälttävlan. Cutty sark heter hon.

Oj , va roligt att höra. Hon avlades av mina gamla vänner Marie och Ragnar Andersson. Vi firade hennes födsel med en flaska Cutty Sark.
Jag får erkänna, att jag drack broderparten. Ragnar har alltid varit en försiktig man :smirk:

Köpte henne från dem som 2 åring.
Underbar häst! Hade tyvärr ingen licens eller utbildning så hon betäcktes som 3-åring med halvblod. Med facit i hand skulle vi skickat henne i träning.

Jeg eier Western Viking (f.92), han er i Ålesund (Norge).
Masse bilder av han her: http://vip.hestemarked.no/vip.asp?brukerid=10102

Lever Bal Du Seigneur enda? Har veldig lyst å se bilde av han hvis noen har :) (har letet nettet rundt, og kom omsider over denne tråden..)

Han lever i alla fall enligt galoppsport.se och det torde vara sant. Enligt senaste hingstkatalogen står han hos Lilian Frick i Karlstad så det är nära till Norge. Skulle också vilja se honom men det har aldrig blivit av.

Ole Larsen har en jättefin treåring efter BdS som heter Dollar Hill!:love:

Följde din länk och fick se filmsnutten om Northern Dancer. Den hade jag aldrig sett förut så tack!:bow:

Hingstkatalogen kan du hitta på Skandinavisk Galopp under länken "Kalendern" den står längst ner i en rulllista.

hej ja bal du seigneur lever och han finns uppstallad i karlstad fortfarrande, ska hem o ge gammelgubben min lite morötter imorgon... jag har mycke bilder på han såklart så bara att höra av sig mer om vad du vill ha...

Jag har ett sto f-02 efter honom, morfar: Ragall Parade. Superfint sto med mycket personlighet!! Dock inte så stor från marken :) ca 157 cm.
Ska betäckas i vår! Ger fina föl, korrekta, självsäkra, trevliga och kraftfulla föl... :D

Hei! Jeg har avkommet Analog. Vi bor for tiden ved Fredrikstad i Norge. Hun er en kjempeflott hest med fantastisk gemytt og steg. Hun har lagt opp galoppen, og driver med western nå, og vi stortrives! Til våren skal hun bedekkes med en paint-hingst, så nå blir det enda flere Bal du Seigneur- avkom!:laugh:

Analog är nära släkt med min Sune. Analogs mamma är Sunes mormor och Analog och Sune är sanslöst lika varandra. Lycka till med henne!:love:

Jag håller på att skriva en artikel om deras mödernelinje som kommer att läggas ut på skandinavisk galopp. Du får hålla koll där för det är en spännande historia!:idea:

Jag har ett sto från honom.
Cookie girl.
Vet inte om bilden kom me (:
37955_438424728526_612153526_5239243_4838402_n.jpg

Oh vad kul att han fortfarande lever!!! Jobbade pa Ljungstorp stuteri nar han stod dar!

Liknande trådar

Kultur Planerar en långweekend med några kompisar i höst och vi velar lite om vi ska sikta på Barcelona eller Aten. Ingen av oss har varit i...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Marje
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 720
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 223
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 499
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar