Vanvård..?

Z

zillax89

Vet inte om detta hör hemma här men men...:confused:
Min kompis har fem hästar. En travare som har en skada i benet som hon kan få för sig att köra stenhårt med utan att jobba upp konditionen först, hon har ett russ som hon påstår få fång hela tiden och stackars häst får stå inne i en box nästan dygnet runt som inte är mockad. Hon har två andra russ som är snart två år som hon skaffade för ett och ett halvt år sen. Dom rymmer ut ur hagen. Sen har hon en gammal 27 åring som hon säger att hon skall avliva men inte gör det. Fattar inte varför hon skall avliva hästen, hon verkar ha livsgnistan kvar och allt. Hästarna har gått i samma hage så länge jag kan minnas, flera år. Inget vindskydd, bara några enstaka äppelträd, och hon har bara tre boxar så alla hästarna kan inte gå in, så tänk er, några, eller alla, utav hästarna får stå ute när det är snöstorm utan skydd?
Jag vet inte om detta låter som vanvård men jag tycker synd om hästarna, jag tycker väldigt synd om hästarna. vad skall jag göra..? Sist jag försökte lägga mig i hur någon annan skötte sin häst så sluta det med att vi blev ovänner och hästen dog.

Sv: Vanvård..?

Det låter som vanvård!! Det är absolut inte lagligt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 477
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 596
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har haft mina hästar på Box i alla år, då dom inte verkar lida utav det. Dom senaste åren har dom stått i en gammal lada som jag...
Svar
16
· Visningar
2 076
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama