B

blackflag

Var vänder man sig om man tycker att ett djur är vanvårdat?

Jag har sett en häst i en hage som jag anser är alldeles för benranglig för att vara normalt, har tagit bilder på honom men vet inte hur och om man kan lägga upp dom här? Vill ha fler personers tyckande om jag har överreagerat i detta fall.
Jag vet vem ägaren är, en hästhandlare med tyvärr alldeles för många hästar i sin ägo för att alla ska kunna tas om hand på rätt sätt.
/anna

Sv: vanvård

Kolla om hästen ser välskött ut i övrigt och fråga annars ägaren, jag hade förut en neurologiskt sjuk unghäst som i perioder var alldeles för mager, speciellt efter klinikvistelser. Kan bara tala för mig själv men jag hade blivit väldigt ledsen om jag utöver alla andra bekymmer med denna lilla häst hade fått anmälning ang vanskötsel då jag i samråd med veterinärer gjorde mitt allra bästa för att hon skulle må bra.

Men ser det illa skött ut i övrigt, tex fula hovar, skitigt vatten dåligt med bete/annan mat tycker jag gott du kan anmäla.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 960
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 477
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka