Väntar på kanske världens jobbigaste samtal!

Aston

Trådstartare
Väntar på att veterinären ska ringa och berätta ifall det går göra något med min hästs tumör på blinkhinnan. Hur tar man ett sånt samtal!? Igår på kliniken lät det iallafall inte alls positivt så jag ställer in mig på det värsta för att inte hoppas på för mkt.
Men det känns som man gett upp när man förbereder sig på avlivning.. Men man får ju lita på att veterinären gör vad han kan och det är ju hans skyldighet.
Denna dagen blir nog jobbig och jag vet knappt om jag vågar svara när han ringer... Och jag är så känslig! Jag vet att jag kommer gråta och det är så svårt. Men jag vill verkligen ta samtalet själv och veta vad han säger. Hur hanterar man sånt här? Ni som stått inför något sånt här?

Sv: Väntar på kanske världens jobbigaste samtal!

Jag fick själv ta bort en häst den 3 augusti, nu är det dags för återbesök av hans lillasyster idag kl. 11.00. Det är väldigt nervöst här hemma kan jag lova.

Kan inget annat än att hålla tummarna för dej och din häst! :bump:

Mvh Domino_s

Usch så jobbigt :( varför togs han bort? Och vad ska systern på återbesök för?
Hoppas det går bra. Håller tummarna för er med.

Egentligen skulle jag haft någon sin tagit samtalet för jag har alldeles för lätt för att gråta. Men tar dom bort henne så försår jag ju. Jag är så pass vuxen att jag vet att vill veterinären det så är det ju för hennes bästa.

Usch då,lycka till i dag,hoppas att telesamtalet blir bra!

Tack! Han har fortfarande inte ringt. Och det är riktigt jobbigt! Jag har en klump i hela mig och jag är livrädd!

Jobbigt läge !
Håller tummarna för er !

Hej från Hambo

Jobbigt läge:( Hade min ena inne på klinik för att operera bort en äggstockstumör, operationen gick bra men hon drabbades av colitis efteråt:( Jobbigaste dan någonsin när vetten ringer på morgonen för att få tillstånd att ta bort henne om hon blev värre, 12 timmar senare var hon död. Grinade som fasen varje samtal och jag tror nog att de är ganska vana vid det, det är nog inte så ovanligt med tanke på hur mkt man älskar sina pållar.

Hoppas att du får positivt besked om din pålle!

Veterinären ringde! Dom ska försöka operera bort tumören. Det va visst en ovanlig operation och han hade aldrig gjort det men om jag gav honom tillåtelse ville han gärna försöka. Och han hade pratat med en på strömsholm som gjort det som förklarat hur man gör. Och den personen va övertygad om att min vet klarade av det. Och jag litar verkligen på min veterinär så jag tvekar inte en sekund :) hoppas det fungerar! Han skulle ringa imorgon så vi kunde beställa tid. Men han ville göra det så fort som möjligt. Och hon skulle antagligen inte ens förlora ögat! :banana:

Veterinären ringde! Dom ska försöka operera bort tumören. Det va visst en ovanlig operation och han hade aldrig gjort det men om jag gav honom tillåtelse ville han gärna försöka. Och han hade pratat med en på strömsholm som gjort det som förklarat hur man gör. Och den personen va övertygad om att min vet klarade av det. Och jag litar verkligen på min veterinär så jag tvekar inte en sekund :) hoppas det fungerar! Han skulle ringa imorgon så vi kunde beställa tid. Men han ville göra det så fort som möjligt. Och hon skulle antagligen inte ens förlora ögat! :banana:

Lycka till!!
Jag håller alla tummar och tår, jag förstår att du tar chansen och vad skönt att du har förtroende för din veterinär.

Jag hoppas så mycket att det går bra! :bump:
Det kniper alltid i hjärteroten på mig när jag läser i sådana här trådar, det är så tråkigt med sjuka eller skadade djur.

Kram, Maya

Jag satt själv o väntade på ett liknande samtal från Helsinborg för några år sedan.
När de ringde o sa att hästen överlevde mot alla odds o allt gått bra så storbölade jag.
De är nog rätt så vana vid att ta oss känsliga hästmänniskor :)
Håller tummarna för att allt ska gå vägen!!

Oj vad häftigt !
Då är det bara att hålla tummarna igen !

Hej från Hambo

Tack alla!
Jag verkligen skakade när han ringde. Och jag va så inne på att det inte gick att göra något att jag nästan blev förvånad :D

Idag ska han ringa så vi kan bestäma en dag. Men det va tvunget att ske snart :)

Underbara nyheter då! Går det år skogen går det ju att ta bort ögat, nåt som de flesta hästar fixar bra! Lycka till med allt och hoppas hästen blir helt återställd!

Usch så jobbigt :( varför togs han bort? Och vad ska systern på återbesök för?
Hoppas det går bra. Håller tummarna för er med.

Egentligen skulle jag haft någon sin tagit samtalet för jag har alldeles för lätt för att gråta. Men tar dom bort henne så försår jag ju. Jag är så pass vuxen att jag vet att vill veterinären det så är det ju för hennes bästa.

Han behandlades i VB kota 3 ggr förra vintern/våren, sen hade han vilat 8 mån fram till den 3 aug. Då var han efter böjning halt bägge fram (igen) och VB kota gick inte ens att böja...:(

Lilla-syster har förmodligen haft fångkänningar tidigare i sommar (fånghäst sedan tidigare) och då avlastat tån och därigenom belastat kotorna fram mer istället. Sen har hon fastnat i det rörelsemönstret och fått kotledsinflamation bägge fram. Men allt gick bra på återbesöket och hon får sättas igång. Men jag har bestämt att skritta månaden ut för säkerhets skull...:laugh:

Håller tummarna för att operationen lyckas på din pålle! :bump:

Kram Domino_s

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 448
Senast: Motacilla
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 422
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 472
Senast: mackan
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 542
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka