Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är det jobbigt, vanesak tror jag?
Det blir som de andra säger en förändring när man tabbar mellan sidor. Jag har dessutom mer än en skärm så det blir väldigt påtagligt att den här sidan inte är centrerad. Jag får liksom en halv skärms yta över till höger.Varför är det jobbigt, vanesak tror jag?
Ingen på mobil, platta eller liten datorskärm ser någon skillnad. Jag som just nu har två webbläsarfönster öppna sida vid sida på en stor skärm med hög upplösning ser inte någon skillnad.Jag ser ingen skillnad tror jag. Tycker det ser ut som vanligt
Jag skulle då säga att 1920x1080 är standard numera på skärmar, så det är inte som om vi som klagar kör någon udda skärmupplösning.Ingen på mobil, platta eller liten datorskärm ser någon skillnad. Jag som just nu har två webbläsarfönster öppna sida vid sida på en stor skärm med hög upplösning ser inte någon skillnad.
Det innebär att de allra flesta faktiskt inte ser någon skillnad.
De med datorskärmar med hög upplösning med en webbläsare som visas över hela skärmen ser skillnad. Jag skall fundera lite under dagen på om jag skall ändra tillbaka.
Men vad menar du är fördelen med att ha allt till vänster?Min datorskärm har högre upplösning än så, om inte webbläsarfönstret täcker hela skärmen är dock inte hög upplösning något problem.
Tittar man på statistik för de senaste 7 dagarna över vad man använder för att titta på Bukefalos, ser det ut så här:
Mobil enhet - 67.8%
Dator - 23,6%
Surfplatta - 8,5%
Borrar man djupare ser man att 4,28% har en skärmupplösning på 1920x1080 och det är den näst vanligaste icke mobila upplösningen. 1366x768 är vanligare:
1. 375x667 - (25,63 %)
2. 360x640 - (22,42 %)
3. 320x568 - (10,81 %)
4. 768x1024 - (7,05 %)
5. 1366x768 - (4,87 %)
6. 1920x1080 - (4,28 %)
Detta är ganska spännande statistik, anser jag, den visar på de förändringar som skett och fortfarande sker i vad vi använder för att surfa.
Oavsett denna statistik funderar jag fortfarande på om jag skall återgå till centrerat.
Men då kan det väl inte vara till nackdel för någon att centrera sidan igen? När alla vi över en viss (fullt normal) upplösning upplever en klar försämring av en vänsterjusterad sida och föredrar den centrerade, som alltså inte ger någon skillnad alls för dem på mobil, surfplatta eller med lägre upplösning?Ingen på mobil, platta eller liten datorskärm ser någon skillnad. Jag som just nu har två webbläsarfönster öppna sida vid sida på en stor skärm med hög upplösning ser inte någon skillnad.
Det innebär att de allra flesta faktiskt inte ser någon skillnad.
De med datorskärmar med hög upplösning med en webbläsare som visas över hela skärmen ser skillnad. Jag skall fundera lite under dagen på om jag skall ändra tillbaka.