Vanligt bett Westernbett?

S

sanna____

Vad är det för skillnad på vanligt bett och ett Westernbett?

Sv: Vanligt bett Westernbett?

För min del är det ingen skillnad på just tränsbett.. det som skiljer sig är ju om man menar tränsbett respektive stång.

Westernbetten är offtast mkt tunnare .

Westernbett är oftare mera anatomiskt utformade än vanliga tränsbett tycker jag och ligger därför bättre i hästarnas munnar. Sen är de flesta westernbett väldigt tunna. Vanliga tränsbett finns oftast i flera olika tjocklekar från de väldigt tunna till riktigt tjocka.
Det viktigaste är att hästen trivs med bettet, sen fom det är western eller engelsk modell på det tycker inte jag spelar någon alls roll.

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix