vandrande chip???

H

happyhappy

Våfflan har ett litet "gryn" bredvid ena bröstvårtan,ungefär 2mm, det verkar inte sitta fast ,hon har inte ont och besväras inte av det kan det vara märkningschippet som har vandrat?
Hon är fyra år och en Tibetansk terrrier

Sv: vandrande chip???

På 2 av de 3 hundar jag har låtit chipmärkta har det vandrat, dock inte så långt ner som till bröstvårtan.

Mycket troligt att det är chippet som vandrat. Har vid chipkontroll på tävling hittat chip i nedre delen av ett framben.
Låna en läsare och kolla.

Min pojke har sitt chip sittandes mellan frambenen. Väntar på att veterinären ska höra av sej för en tid att märka om honom, det var nåt med nån rapport till tillverkaren först bara.

chipet på min hund är närmare 6 mm långt och 2mm diameter.. 2 mm långt låter inte som att det skulle vara det.. eller så har chippen blivit avsevärt mycket mindre..

men ja det kan vandra.. på min hund ligger det dock kvar :)

jag hade nog kollat min hund så det verkligen är chippet som har vandrat och inte någon tumör av något slag.

jag ska ringa till veterinären imorgon och kolla vad dom tror.
tack för alla svar
jag tror oxå att det är chippet som vandrat så hon kanske behöver chippas om.

Min pojke har sitt chip sittandes mellan frambenen. Väntar på att veterinären ska höra av sej för en tid att märka om honom, det var nåt med nån rapport till tillverkaren först bara.

jag tror oxå att det är chippet som vandrat så hon kanske behöver chippas om.

Varför skulle ni behöva chippa om hundarna bara för att det har vandrat? Så länge chippet fungerar spelar det ingen roll var på hunden det sitter. Det är ett välkänt fenomen att det kan vandra, så när man läser av en hund och inte hittar det där det ska ligga letar man bara vidare. På prov och utställning kan man som hundägare göra det lättare genom att tala om var det finns, men även upphittade hundar klarar sig bra med ett vandrat chip.

Varför skulle ni behöva chippa om hundarna bara för att det har vandrat? Så länge chippet fungerar spelar det ingen roll var på hunden det sitter. Det är ett välkänt fenomen att det kan vandra, så när man läser av en hund och inte hittar det där det ska ligga letar man bara vidare. På prov och utställning kan man som hundägare göra det lättare genom att tala om var det finns, men även upphittade hundar klarar sig bra med ett vandrat chip.

Det fattade inte jag heller. Blir ju massa krångel bara :confused:

Jag har också hittat chip på rätt osannolika ställen när vi kollat voffar på kliniken.. Man får gå över hela hunden om det inte sitter där man tror det ska va :D

veterinären sa att på min hund sitter det såpass illa till så att det kan gå av och då funkar det ju inte längre. Plus att om han skulle försvinna och då vid ev. upphittande då är det inte helt säkert att dom scannar igenom hela hunden för att hitta chippet..

Det borde dom ju nästan göra tycker jag. Iochmed att många hundar som man inte hittar ägare på går till hundstall där dom kollas för lämplighet för omplacering eller om dom har otur så avlivas dom. Iochmed att platserna tryter och hundar som inte kan rehabiltiteras avlivas. Så dom bör kolla igenom hunden ordentligt för att lokalisera ägare så att färre hundar råkar ut för hundstall helt i onödan.

Hur i hela friden kan chippet gå av???

Har en DP där chippet sitter snett under vänster framben på bröstkorgen. Frågade min vet om det var någon fara om det varndrade, och hon förklarade för mig att jag skulle definitivt inte oroa mig sålänge det inte vandrade fram under huden mot huvudet, ögon och dyl-vilket hon aldrig höst talas om att det hade gjort någon gång.

Sen, passa er för att chippa om hundarna, kan bli otroliga problem i tullen om hunden fastnar med två chip. Vet om en kompis, kompis som tyvärr aldrig fick sin fina import, tullen avlivade då de trodde uppfödaren hade fifflat med papprena..

Chippet gå av??? Sitter mellan frambenen, och det ska gå av av den anledningen??

Jag tror att din veterinär pratar i nattmössan alternativt vill tjäna en extra slant på att chippa om.

Eftersom alla hundar ska vara märkta så kollas de mycket noga igenom om man inte hittar en tatuering eller ett chip på en gång. Du behöver inte vara orolig för den skull. Mellan frambenen är ett standardställe för vandrade chip.

Risken att du får problem om du har dubbelchippat din hund är större än om du enbart har vandringschippet.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 161
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 381
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka