Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jahaja77 skrev:neeej, så är det väl inte........
vänd g betyder att hästen har galopperat i loppet och kusken har vänt och kört ut, kanske under sista skedet i loppet.
Kör den ut tidigare så står det U för utgick, men står det vänd så har den vänt och farit ut dvs. inte gått i mål........
ghost skrev:Nej du, vänd innebär att man kört MOT tävlingsriktningen oavsett NÄR du gör det i ett lopp och medför omedelbar diskvalifikation...
Vår första stora travare ledde ett lopp på Örebro en gång och blev rädd för nåt och tvärvände på upploppet. Som tur var gick det bra...
U betyder utgått.
/// ghost
jahaja77 skrev:ja men om man utgår men man gör det efter kanske 700 meter på 2140 så vänder man ju och kör i motsatt rikting tills man är ute.....utgår så kör man ut i farten så att säga......utan att byta körrikting.....
jahaja77 skrev:ja men om man nu inte får vända.....vad lyckas man med då det står vänd i resultatet då?
ja trodde de va att man stannade bakom fältet te.x efter en galopp och vänder och kör ut....
te.x om starten är på 2140.......sen kör du med men får en galopp efter 500 meter så du galopperar förbi utgången, så stannar du till efter ca 800 meter och vänder, då är ju fältet en bit framför den, och då lär du ju kunna skritta ut t.o.m innan du möter fältet, alltså inte så farligt.......men man får nog inte göra så och det är därför det står vänd istället för utgick.....u alltså.......
Jag har ingen aning längre, men det var så jag trodde det var iallafall.....
Om hästen känns dyngdålig så kanske man inte fortsätter köra flera varv bara för att utgå åt rätt håll så att säga......
hmm...kan ingen som vet förklara på ett bra sätt.......
Ann Onym skrev:OK då tror jag på dig!
tycker dock att det står vändg i resultatraderna oftare än man ser hästar som vänder av sig själv...