Valptråden

Sv: Valptråden

Här är våran lilla Lustjaktens Förträffliga Fixa

lyra03.JPG

lyra02.JPG

Hon är en Rhodesian Ridgeback, vi kallar henne för Lyra och hon är född 17 maj. Vi har bara haft henne i lite över en vecka så vi tränar på rumsrenhet för fullt. Det blir lite olyckor men inget bajsande inomhus i alla fall.

Hon är duktig på att vänta när man serverar mat och sitter snällt tills man säger "varsågod". "Sitt" fungerar nästan alltid med. Vi övar på att hon ska ta kontakt när man säger hennes namn, lite svårt utomhus när det finns så mycket att titta på.

Just nu är det miljöträning som ligger på schemat. Bussar, bilar och folk är vi och tittar på. Hon går i koppel ibland, oftast med gott resultat. Sen har hon varit med i stallet 2 gånger. Ska bli en stallhund när hon blir stor! :)

Ska gå valpkurs i höst och vill gärna träna både lydnad, spår och agility med henne när hon växer till sig. Utställningar blir det nog inte så mycket av eftersom hon har ridgefel (för kort) så det blir inga höga poäng. Men hon är lika fin för det :love:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Valptråden

Det här är min borderterriertjej Nessie (Blue Mocca).

På bilden är hon precis 8 veckor.

22642_1184072608.jpg

Hon är elva veckor imorgon och jag har haft henne i tre veckor. Hon är inte riktigt rumsren än men det iaf blir inga olyckor på nätterna. Jag tycker det verkar så roligt att träna och älskar naturen så när hon blir stor blir det spår eller sök. Vi ska också gå vardagslydnadskurser.

Nessie kan sitt, ligg, "akta dig" (när man stänger dörrar o dyl ), ta kontakt och vänta på varsågod vid matskålen, loss, lite kontaktövning. Dessutom har stolt matte (jag) tränat in kloklippningen med klicker! Innan var det skrik och panik och dödsångest.

Det funkar bra att åka bil. Valpkursen börjar den 11 august!

Liknande trådar

Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 488
Senast: TinyWiny
·
K
Övr. Hund Jag letar efter en bra ryggsäck för att bära hund i, en italiensk vinthund på ca 3 kg. Jag letar absolut inte efter någon accessoar utan...
Svar
12
· Visningar
9 058
Senast: Kaaarin
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska ta mig till med min hund. Jag är arbetslös och alltså hemma hela dagarna och har med andra ord rätt bra koll på...
Svar
18
· Visningar
11 346
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag och min sambo bestämde oss under veckan; att det nu var dags för hela stora flocken att ge sig ut på en gemensam fjälltur. Vi bor så...
2
Svar
37
· Visningar
2 689
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Parfym