Valpsugen.....

Kamomilla

Trådstartare
Det suger regält i valptarmen just nu.....

Har varit på rallylydnadskurs i helgen och de pratade om valp/unghund som var hemma och jag bara kände att jag vill också ha en NU :p:p

Träffade även på en ny ras jag inte sett tidigare, Isländsk vallhund, jättetrevlig, dock låg skalltröskel.......

Dock ska Kamomilla hålla sig i skinnet och inte impulshandla (lättare sagt än gjort)

För det är ju lättare att ha två och åker man iväg och tävlar så får man ju lätt med sig mer än en :angel::angel:

Så övertala mig att ta det lite lugnt och vänta, men det skulle vara kul att ha en till att ställa på WW-08 :angel: då moppan inte har några segerchanser (är realist)

Sv: Valpsugen.....

Och du med dina :love::love::love: valpbilder gör ju inte saken lättare heller :devil::devil:

Det finns ju rävungar i stallets lada, man kanske skulle fånga en sådan och regga som "frys" :idea:

Finns dock stor riska att Kamomilla kidnappar en av Titas valpar :devil::devil::devil: (kanske dumt att berätta det :o)

Senast ändrad:

:eek::eek::eek::eek:

*noterar*

In med Tita + valpar bakom stöldsäkra lås :devil:

Tur du bor långt bort :rofl::rofl:

*går in på sj:s sida och kolla tågen till ödemarken*

Bra att vara ute med planeringen i god tid :devil::devil: för då kan jag lägga ut ett spår så Tinka kan ta med sig en valp på sin väg ner, skriver självklart en beskrivning till henne och lägger ut mat på lämpliga platser.

Kommer att funka kanon :banana::banana::banana::banana:

Enkelt :angel: Titas valp är för liten att ta sig så långt själv, Tinka är en erfaren jakthund och kan då även en del spår, självklart så guidar hon den lilla på vägen ner :idea::idea: Och sen kan hon spåra upp en trevlig singelkille åt mig när hon ändå är här :D:D

*Jag har mina ljusa stunder*

Jag vill också skaffa hund. :( Är såååå sugen på vovve så jag vet inte vart jag ska ta vägen. :love: har vart hundlös i snart 1 helt år nu och det känns helt vansinnigt. Förr har jag alltid haft en hårig best vid min sida.

Men vi är två viljor i mitt hem. Jag tjatar för hund, försöker med allt.. lockar med söta valpbilder, förespråkar hur lite han behöver göra om vi skaffar en vuxen hund... Osv.

Däremot är han negativ, och han har sina skäl, vi ska ha bebis i november så det är nog vettigt att vänta lite.

Inte sagt att jag ger upp för det.... han har veknat lite iaf.

Men det är nog bäst att vänta *suck*

Vänta tills några månader efter bebisen är född, så ser du ju om du orkar med en hund också. Tar ni en vuxen så var noga med att den gillar barn ;)

Ja, det är väl så planen ser ut just nu. Vänta, och blir det en vuxen hund så är det ju huvud prio att den gillar skrikiga små människor. :D

Men jag längtar mig sjuk. :love: Är ensam hemma hela dagarna, så en vovve som ville följa med på promenader vore ju guld, finns ingen som är villig att låna ut hundar häromkring. :(

Men jag väntar, ihärdigt. :D

:D

Finns värre ställen att bo på än i ödeskogen ;)

Fast din karl kanske inte är så pigg på den idén..

Mja.. Min stackars karl har landat i Sveriges småstäder igen efter många år i New York och Paris, och är väl inte helt het på att jag vill flytta ut på landet... Norrland hade förmodligen skrämt honom på flykt. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka