K

Kicki_J

Efter en jättejobbig natt har tiken äntligen valpat på dygn 66-67. Halvdåliga veäkar i samband med att hon verkar trång kompliserade det hela. Hade det varit vår första kull hade nog paniken lamslagit oss. Gubben fick hålla upp tiken i stående/hängande ställning och jag fick gå in med fingrarna och lirka ut valparna. Tät kontakt med djursjukhuset som peppade oss otroligt mycket. Stor eloge till vetrinären som hade jouren!
Två tikar som vägde 665 gram och två hanar på 610 resp 585 gram. Bjässar med andra ord! Nu ska vi till vet och röntga för att säkra oss om att hon verkligen är tom plus att hon behöver pencillin för att inte få infektion efter "intrånget".
Trött som jag vet inte vad och bilen startade inte när jag skulle till hästarna. 23 minus ute...
 
Sv: Valpning

Halvdåliga veäkar i samband med att hon verkar trång kompliserade det hela.

Gubben fick hålla upp tiken i stående/hängande ställning och jag fick gå in med fingrarna och lirka ut valparna.

Nu ska vi till vet och röntga för att säkra oss om att hon verkligen är tom plus att hon behöver pencillin för att inte få infektion efter "intrånget".

Trött som jag vet inte vad och bilen startade inte när jag skulle till hästarna. 23 minus ute...

=Klater :D
 
Sv: Valpning

Liiite trög idag! :p Huvudet fullt i bomull känns det som.
När vi tänker tillbaka på natten så känns det lite som ett under att alla valpar lever. Vilken pärs det var! Bifogar en bild på de små godbitarna!
DSC03690.jpg
 
Sv: Valpning

Grattis!

Bra gjort! Vilken ras är det? Vad är normalvikten ungefär?

Har haft en riesenvalp på 270 gram och dvärgschnauzervalp på 290 gram.

Båda blev helt normalstora som vuxna. Så variationerna kan vara stora.
 
Sv: Valpning

det där var nästan det sötaste jag har sett! du måste lova att komma med nya bilder ett par gånger i veckan :)
 
Sv: Valpning

Jag kan inget annat än att hålla med cillamuffins!:p
Så söta dom är!:love:

Vad är det för ras?
Om jag får gissa lite hej vilt så ser det lite ut som Husky/malamute (stavas?) om man går efter valparnas (och tikens ben) färger:angel:
 
Sv: Valpning

Jovisst är det siberian husky!
Pi Pi; de kullar vi haft tidigare har legat på + - 350 gram, allt över 400 har vi tyckt varit stort. Så kom dessa "kolosser"!

cillamuffins; Jag har ju alltid tyckt att våra valpar är det sötaste på jorden! Men efter att ha haft pudelvalparna i somras (var ju amma) så insåg jag att det är ju sant! Huskyvalpar är jättesöta från födseln, pudlarna däremot såg ju ut som råttor!
 
Sv: Valpning

Kan inte annat än hålla med de andra.....vilka sötingar!

Ska bli kul att få se dem när dom börjar vara kring 4-5veckor, för visst sätter du in bilder då:angel: ;)
 
Sv: Valpning

haha råtta var faktiskt det första jag tänkte på när jag såg loke första gången. då var han bara någon timme gammal :love:
 
Sv: Valpning

Det var häftigt stort!

Jag har aldrig haft en valpning senare än 64 dygnet efter första parningen utan komplikationer!

Tack och lov så ar det bara hänt tre gånger under 25 år men det räcker!

Oftast valpar mina tikar 61 - 62 dygnet efter första parningen.

Håller verkligen med om att valparna är osedvanligt söta för att vara praktiskt taget nyfödda.

Vore kul med flera foton!

Gillar husky - finns vädigt många här i Frankrike där jag bor.
 
Sv: Valpning

Oj, vilka jättevalpar - men otroligt fina är dom! Mina goldenvalpar ligger oftast mellan 350-450 gram vid födseln, någon enstaka lite mindre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp