M

Mannie

När kan man börja gå på valpkurs med sin valp? Vad går man igenom på en sådan och under hur lång tid sträcker sig kursen?

tackar för alla värt att veta upplysningar om valpar i övrigt också!

Sv: valpkurs?

När man börjar brukar vara så fort hunden är vaccinerad, men det är såklart olika mellan olika ledare.
Man brukar träna: sitt, ligg, stå, hälsa fint, ögonkontakt osv. Det enklaste och mest grundliga.
Hur lång tid kursen är är också olika, bäst är att höra sig för mellan olika kursledare.

I övrigt om valpar?
Finns massor att berätta!

Min valp fyllde 3 månader idag och hon blev klar med vaccinationerna i onsdags. Kanske är dags för oss alltså??!
Är själv under 25 och funderar lite på om det kan vara värt att åka en bit extra till en klubb som satsar på ungdomar med hund än att åka till en annan precis i närheten, som inte har ngn särskild ungdomssatsning? Erfarenheter ang detta!?

Är också under 25 (men över 20)...gick kurs hos Hundens Hus.
Nån speciell ungdomskurs vet jag inte, men det kan säkert vara roligt om man vill träffa andra i samma ålder (på "min" kurs var vi allt från 20-50 tror jag).

Fyller 21 i augusti... jag skall ringa till de båda klubbarna jag har att välja mellan idag så får jag bestämma mig sedan!
Idag har vi förövrigt på egen hand tränat på SITT och klippt klorna, de växer ju så fort...

Köpte en hundtidning igår och känner att jag verkligen behöver uppdatera mina kunskaper så det åtminstonde blir någorlunda rätt ifrån början!

Hej jag har anmält min valp till hösten valpkurs. Han blir 4 månader i slutet av Juli. Vi har tränat ganska mycket sitt, ligg osv hemma och det fungarar bara bra. Vi ska gå valpkursen mest för att han ska lära sig att uppföra sig bra bland andra hundar plus att det är sambons första hund så han vill också lära sig grunderna ordentligt.

ÄVen om din hund bara är valp så kan du träna korta stunder med den. Då får du en bra grund att bygga vidare på. Valpar lär sig ju otroligt snabbt :).

En bra valpkurs är nog den absolut bästa investering man kan göra :) . Min boxerkille på 1,5 år gick valpkurs förra våren och är superlydig! Är ett rent nöje att gå med honom då han lyder alla kommandon blixtsnabbt! :banana: Går mest lös då vi bor på landet, men funkar super i stan med och verkar tycka att det är väldigt kul att vara till lags.
Ska försöka komma mig för att gå fortsättning med honom men hittills har det inte passat.
Lycka till med din valp, du har allt det roliga framför dig :bow:

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 987
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
962
Senast: ufot
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka