Adelente

Trådstartare
Hej!

Vid vilken ålder tycker ni att det är lämpligt att gå en valpkurs? När är de för gamla för att gå en sådan kurs? :confused:

Jag tycker det är bäst att börja valpkurs så fort som möjligt. Det är ju olika mellan olika utbildare men de flesta valpkurser verkar ta emot valpar upp till ett år i alla fall. Efter det finns det ju allmänlydnad och slyngelkurser på flera ställen.

Vi har 3-6 månader för valpkurser men gränsen uppåt är lite flytande. En del 6-månaders hundar är fortfarande bara bebisar medan andra redan har börjat bli könsmogna. Den undre gränsen beror främst på att de ska ha fått sin 12-veckorsvaccination innan de börjar på kurs.

Vi hade en 2-årig hund på vår valpkurs. Den hunden var en osäker omplacering som inte kunde nåt så matte började från grunden kan man säga.

Jag tycker de bör ha fått 12-veckors vaccinet innan de gå kurs.

Vi hade en 2-årig hund på vår valpkurs. Den hunden var en osäker omplacering som inte kunde nåt så matte började från grunden kan man säga.

Jag tycker de bör ha fått 12-veckors vaccinet innan de gå kurs.

Vaccination kollas på vår sbk. 12 veckor är tidigast man får delta i kurs här.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 082
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 682
Senast: tanten
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
235
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka