Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjukisbyxor redo vid sĂ€ngen för att snabbt kunna sĂ€tta pĂ„ sig nĂ€r det Ă€r dags att gĂ„ ut pĂ„ natten. Ăven jacka och skor/tofflor som Ă€r enkla att sĂ€tta pĂ„ med en arm (för valpen bĂ€r du ju i andra) vid ytterdörren sĂ„ allt gĂ„r fort och enkelt.Jag tĂ€nkte att vi kunde samla alla vĂ„ra bĂ€sta âsĂ„ överlever du valptidenâ-tips i en trĂ„d!
Tuggben i mÀngder
...Allt detta och icke att förglömma; sköna sockor pÄ elementet vid ytterdörren.Med valp den mörkaste Ärstiden: pannlampa vid sÀngen. Och morgonrock med fickorna fulla av godis vid dörren Äret runt
Lite samma sak kanske, men torky-rullarna har ju gÄtt varma hÀr hemma...Kissmattor, kissmattor och kissmattor! StÀdservetter och babyservetter sÄ blir det lÀttare att stÀda undan smÄ olyckor
Jag Ängrar att vi inte biltrÀnade tidigare och trÀffade flera mÀnniskor.
UrsÀkta om jag Àr dum men vad menas med kissmattor? Ska man lÀra valpen kissa pÄ en speciell matta?Kissmattor, kissmattor och kissmattor! StÀdservetter och babyservetter sÄ blir det lÀttare att stÀda undan smÄ olyckor
Jag Ängrar att vi inte biltrÀnade tidigare och trÀffade flera mÀnniskor.
Jag fattar inte heller varför de ska kissa inne?UrsÀkta om jag Àr dum men vad menas med kissmattor? Ska man lÀra valpen kissa pÄ en speciell matta?
En del lÀr ju dem att kissa pÄ tidningar, jag har aldrig sett vitsen med det utan lÀr valpen kissa ute redan frÄn start!!
UrsÀkta om jag Àr dum men vad menas med kissmattor? Ska man lÀra valpen kissa pÄ en speciell matta?
En del lÀr ju dem att kissa pÄ tidningar, jag har aldrig sett vitsen med det utan lÀr valpen kissa ute redan frÄn start!!
Jag fattar inte heller varför de ska kissa inne?
Jag fattar inte heller varför de ska kissa inne?
à h mitt fel. Kanske skulle varit tydligare... Med kissmatta menade jag sÄnt dÀr engÄngsskynke, kisskydd kanske hade bÀttre ordval.
SjĂ€lvklart har jag lĂ€rt mina att kissa ute redan frĂ„n start och tycker verkligen man ska göra det. BĂ„da mina valpar har varit vĂ€ldigt duktiga med att visa nĂ€r det Ă€r dags och har varit sĂ„ gott som rumsrena pĂ„ bara nĂ„gra veckor. Men trots det har det hĂ€nt att de smyger i vĂ€g och sĂ€tter sig under nĂ„gon trapp och kissar. DĂ„ har det varit ganska sĂ„ skönt att skydda parketten med en âkisskyddâ pĂ„ de stĂ€llen de drar sig till. SĂ„ det har varit mer skydda golvet Ă€n att lĂ€ra hunden kissa inne . ValphjĂ€rnan hos matte har varit ganska sĂ„ mör och missar signaler lĂ€tt nĂ€r man gĂ„tt ut mitt i vintern var och varannan timme Ă€ven pĂ„ natten
HÄller med! Var sÄ nojig med första valpen/hunden, hur ska jag hantera det hÀr? Gör jag rÀtt? Osv.Mitt bÀsta tips Àr nog - gör det inte sÄ komplicerat! Valpar Àr smÄ bebisar och det jag tycker att de behöver vara med om den första tiden/förstÄ Àr:
- matte/husse Àr en trygg person
- börja lÀmna dem ensamma korta stunder direkt
- vĂ€nj dem vid hantering och att det inte Ă€r farligt att bli hĂ„llen eller att âsitta fastâ
- uppmuntra nÀr de kommer till dig
- gÄ inte ut med dem i onödan pÄ natten, det skapar dÄliga vanor
- lÀr dem kissa pÄ kommando
- Àta - kissa - sova - kissa - leka - kissa, sÄ Àr de snart rumsrena