Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har läst några böcker där det stod lite om hundens fysiologi, och där stod det att en valp inte kan kontrollera sin blåsa förrän den blir ca 4-5-6 månader, för den funktionen inte finns rent fysiskt hos en valp från början, utan utvecklas först efterhand. Stämmer inte det?Jezz skrev:... dom klarar faktiskt att hålla sej!
Nej... om du klart visar att dom är nödiga skall man ju sjävklart gå ut! :smirk:cassiopeja skrev:Jag har läst några böcker där det stod lite om hundens fysiologi, och där stod det att en valp inte kan kontrollera sin blåsa förrän den blir ca 4-5-6 månader, för den funktionen inte finns rent fysiskt hos en valp från början, utan utvecklas först efterhand. Stämmer inte det?
Att valpen sen kanske inte _behöver_ kissa om natten kan ju vara en annan sak. Men att om det verkligen "rinner till" så finns det ingen chans för en valp att hålla sig.
Vad skönt! Sån hoppas jag att min blivande valp också är!Jezz skrev:Valparna jag har haft har faktiskt sovit hela nätterna... så även min lille 8 veckors valp jag har nu.
Toudi skrev:absolut skall man gå ut med den när den säger till, det gäller ju dygnet runt, men ja tycker det är jä'kligt dumt att väcka valpen på natten för att gå ut och rasta den, rättare sagt idiotiskt.